المشاط: دستمان را برای صلح دراز می‌کنیم/ دشمن هنوز ملت عظیم یمن را نشناخته

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر گفت: ما دستمان را برای صلح به سوی همه دراز می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ - 13October 2018

المشاط: دستمان را برای صلح دراز می‌کنیم/ دشمن هنوز ملت عظیم یمن را نشناختهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی خطاب به مردم این کشور به مناسبت فرارسیدن پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب 14 اکتبر گفت: به شرط حفظ حاکمیت و استقلال ملتمان دست خود را به سوی همه گروه‌ها و دشمنان داخلی و منطقه‌ای دراز می‌کنیم.

وی افزود: اگر نظام سعودی به حملات خود به ملت یمن دست بردارد و موضعی شرافتمندانه در قبال تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز ترامپ اتخاذ کند، آنگاه در صورت هرگونه اقدام جنون آمیز از سوی ترامپ ما پیش قراول دفاع از مواضع عربستان و دفاع از حرمین شریفین خواهیم بود.

المشاط اظهار داشت: ما شیوه تحقیرآمیز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در برخورد با برخی از حکام عرب را محکوم می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه این پیام گفت: دشمن امروز به سیاست گرسنه نگاه داشتن ملت یمن و ضربه زدن به پایگاه مردمی مقاومت با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت کشور روی آورده است و این ثابت می‌کند که دشمن ملت عظیم یمن را نمی‌شناسد.

المشاط افزود: ما بر آمادگی همیشگی خود برای ورود فوری به آتش‌بس تاکید می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما از کشورهایی که در جنایات عربستان و همپیمانانش علیه یمن نقش دارند می‌خواهیم که در مواضع خود تجدید نظر کرده و از ادامه شراکت در جنایت دست بردارند.

وی بر حق ملت یمن در محاکمه همه کسانی که در جنایات جنگی ائتلاف متجاوز سعودی دست دارند تاکید کرد.

المشاط گفت: ما بار دیگر بر پایبندی خود به همکاری با نماینده دبیرکل سازمان ملل و حمایت از تلاش‌هایی که وی برای رسیدن به صلح در یمن انجام می‌دهد تاکید می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما قدردان مواضع اخیر اتحادیه اروپا و حمایت این اتحادیه از توقف جنگ در یمن و بازگشایی فرودگاه‌ها و پایان دادن به محاصره یمن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار