پیش‌بینی ۵۳ تغییر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جهت شبیه سازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به حوادث و وقایع جنگ تحمیلی، ۵۳ تغییر در این موزه پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۳۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 14October 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در مرحله اول تغییر محتوای برخی از بخش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، 53 تغییر جدید در آن پیش بینی شد که در مرحله پایانی به سر می‌برند. ساخت میدان سلام برای ادای احترام مهمانان خارجی به کشور را می‌توان یکی از بهترین تغییرات موزه دانست. در اکثر کشورهای جهان چنین بخشی وجود دارد که با تدابیر مدیریت موزه، این میدان نیز ساخته شد.

پروژه «پرواز لبخند» در تالار سوم نیز یکی دیگر از تغییرات محتوایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در آن پرواز شهدا تا عرش الهی به تصویر کشیده شده است. جای خالی سنگر فرماندهان ایرانی که سادگی و گرمای خاص خود را در زمان جبهه‌ها داشته و حماسه‌های زیادی در این سنگرها پایه‌گذاری شدند، باعث شد تا موزه تصمیم به شبیه‌سازی بخشی به عنوان سنگر فرماندهان ایرانی بگیرد و اکنون این بخش نیز به موزه اضافه شده است.

53 تغییر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش‌بینی شده است

حس حال موزه با تعبیه بخشی به عنوان میدان مین به زمان جنگ و خط مقدم نزدیک شده است. در این قسمت محورهایی شبیه به محورهای عملیاتی آماده شده‌اند که بازدیدکنندگان در طول این مسیر با قدم در بخش‌های مختلف، باعث انفجار مین می‌شوند که این حرکت بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

در تالار پنجم، سازه‌ای با خاک کربلا و شلمچه، بخشی از صحنه دفاع مقدس را نشان می‌دهد. این سازه هنری نیز بعنوان یک تغییر جدید به موزه اضافه شده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها