واکنش جالب ترکیه نسبت به تسکین بحران سوریه؛

توافق سیاسی به حل بحران سوریه منجر نمی شود

وزیر امور خارجه ترکیه پس از ناکامی در تحریک امریکا برای حمله به سوریه در اظهار نظری جالب بیان داشت توافق سیاسی امریکا و سوریه به حل بحران سوریه منجر نخواهد شد.
کد خبر: ۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 15September 2013

توافق سیاسی به حل بحران سوریه منجر نمی شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که پس از توافق سیاسی میان امریکا و روسیه در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه و حل بحران در این کشور با استقبال و پذیرش بسیاری از کشورها همراه شد و حتی برخی از کشورهای اروپایی متحد امریکا مانند فرانسه نیز خوشبینی خود را از طرح توافقی این دو کشور در مورد سوریه اعلام کرده اند، وزیر امور خارجه ترکیه که تاکنون تلاش ناکام زیادی برای تحریک امریکا برای آغاز جنگ علیه سوریه کرده است، در اظهارنظری که ماهیت خرابکارانه سیاست های کشورش در سوریه را نشان می دهد بیان کرد توافقات سیاسی کمکی به حل بحران در سوریه نمی کند.

تودی زمان ترکیه در این خصوص نوشت: "احمد داود اغلو" وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با همتای امریکایی خود با بیان اینکه اتخاذ اقدامات عملی علیه دولت سوریه ضروری است اعلام کرد توافق سیاسی امریکا و روسیه در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه کمکی به حل بحران نخواهد کرد.

داود اغلو همچنین در حالی که مواضع پیشین ترکیه برای دخالت در سوریه را تکرار می کرد بیان کرد این توافق می تواند فرصت کافی برای بشار اسد را فراهم نماید و باید اقدامات جدی تری برای برخورد با دولت سوریه در پیش گرفت.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگویی دیگر با سعود الفیصل همتای عربستانی خود نیز بر دیدگاه های خود در مورد ضرورت حمله به سوریه تاکید کرد که به دلیل مواضع دولت عربستان در حمایت از شورشیان سوریه و تلاش آن برای اجرای حمله نظامی علیه سوریه مورد استقبال این مقام سعودی قرار گرفت.

گفتنی است از زمان آغاز بحران در سوریه دولت های ترکیه و عربستان با حمایت های مختلف از شورشیان سوریه سیاست های خرابکارانه ای در این کشور در پیش گرفته اند و در حالی که در برخی برهه های زمانی امکان حل بحران با توسل به یک راه حل سیاسی وجود داشته است، این کشورها با دخالت در سوریه و کمک نظامی به شورشیان زمینه گسترش و تعمیق بحران را فراهم کرده اند.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار