سعید جلیلی:

ترساندن، خط مقابل عزت و امنیت کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که اگر شما می‌بینید موفقیت‌ها شکل می‌گیرد، پیامش این است که نترسید، گفت: خط مقابل شهادت برای کسی که نمی‌خواهد در این کشور عزت و امنیت باشد، ترساندن است.
کد خبر: ۳۱۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ - 14October 2018

ایران کانون امنیت در منطقه ای ناامن استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «سعید جلیلی» نماینده مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز (یک‌شنبه) در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز کنگره ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: یکی از نکاتی که امروز در صحنه جهانی به‌عنوان یک سوال برای تحلیل‌گران مطرح است، این است که جمهوری اسلامی ایران چه رفتاری در طول این سال‌ها داشته است که این‌قدر توانسته برای آن‌ اقتدار و عزت داشته باشد.

وی افزود: بیش از ۷۰ سال است قدرت‌های بزرگ جهانی به مدد امکانات و جنگ‌افزار خود، توانسته‌اند مناسباتی را تحت عنوان نظام سلطه شکل دهند و انحصاراتی برای خودشان ایجاد کنند.

جلیلی با اشاره به این مطلب که برخی از سلطه‌گران می‌گویند اگر همه دنیا یک خواسته داشتند ما می‌توانیم آن را «وتو» کنیم، متذکر شد: این چند قدرت به خودشان اجازه می‌دهند تا سلاح نامشروع هسته‌ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: آن‌ها می‌گویند ما هستیم که تعیین می‌کنیم دنیا چه مناسباتی باید داشته باشید، حتی درباره روابط اقتصادی ۲ کشور دیگر ما باید نظر بدهیم و این ما هستیم که می‌گوییم کشور‌ها باید با یکدیگر روابط اقتصادی داشته باشند یا نداشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: همه امروز بیان می‌کنند که در منطقه‌ای مملو از ناامنی، ایران کانون امنیت است و امنیت و پیشرفت ایران چشمگیر است.

جلیلی با بیان اینکه آن‌ها با همه محاسبات‌شان نتوانستند موفق شوند، اظهار داشت: چیزی که سلطه‌گران در محاسبات خود به آن نپرداخته بودند، این بود که اگر جنگی را بر یک ملتی تحمیل کنند ۴۰۰ دانش‌آموز از شرقی‌ترین نقطه کشور می‌روند و مردانه می‌ایستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های شهدا، عنوان کرد: ما در این جلسات ۲ کار می‌توانیم انجام دهیم؛ یکی این‌که یاد شهدا را گرامی بداریم و اشک بریزیم و به حماسه‌های آن‌ها افتخار کنیم، اما یک مدل دیگر هم است که شهدا را به امروز بیاوریم و ببینیم اگر شهدای عزیز ما امروز بودند چه می‌کردند؛ که این بسیار اهمیت دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از پیام‌های مهم قرآن در مورد شهدا این است که «شهدا را زنده بپندارید» و این یعنی شهدا برای امروز ما هم پیام دارند و پیام آن‌ها از جنس بشارت است.

جلیلی با اشاره به این‌که شما امروز می‌بینید بعد از ۴۰ سال، دشمن با همه ناکامی‌ها خود، تلاش گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، افزود: این تلاش به این جهت است که دشمن خودش معترف است که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند موفقیت‌های یک ملت و نقاط قوتش را بپوشانند؛ چراکه می‌دانند این نقاط قوت است که آن‌ها را حرکت می‌دهد و راه می‌اندازد تا مسیر پیشرفت خودش را به سمت قله‌ها آغاز کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در زمانی که آن‌ها از دادن سیم‌خاردار به ما دریغ می‌کردند، آن موفقیت بزرگ حاصل شد و امروز دیگر جرأت نمی‌کنند دنبال گزینه نظامی بروند.

جلیلی تأکید کرد: آن‌ها امروز سر میزان برد موشک‌های بالستیک ما چانه می‌زنند؛ زیرا می‌دانند قدرت یعنی چه و چه موفقیتی در آینده در انتظار یک ملت است.

وی تاکید کرد: اگر تمام توان و امکانات‌شان را علیه ما به‌کار می‌برند، یقینا قدرت جمهوری اسلامی ایران را باور دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که اگر شما می‌بینید این موفقیت‌ها شکل می‌گیرد پیامش این است که نترسید، گفت: خط مقابل شهادت برای کسی که نمی‌خواهد در این کشور عزت و امنیت باشد، ترساندن است.

جلیلی یادآور شد: به‌جز شهدای عزیزی که در جنگ از دست دادیم، ۱۷ هزار شهید ترور داریم که توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: دشمن امروز نگران این است که آخرین ابزار خودش را که به‌کار گرفته است از کار بیافتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آن‌ها نتوانستند ایمان مردم را محاسبه کنند، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این قدرت دوباره شکل خواهد گرفت و دوباره در ابعاد جدید، خودش را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار