در نشست جشنواره عمار مطرح شد؛

طالب‌زاده: ایجاد نهضت ضدسانسور با سوژه‌هایی مردمی/ جلیلی: نسل جدید فیلم‌سازان انقلاب به‌زودی ظهور پیدا می‌کنند

نشست خبری نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور دبیر و مسوول شورای سیاست‌گذاری این جشنواره برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 14October 2018

طالب‌زاده: ایجاد نهضت ضدسانسور با سوژه‌هایی مردمی/ جلیلی: نسل جدید فیلم‌سازان انقلاب به‌زودی ظهور پیدا می‌کنندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری نهمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور «وحید جلیلی» مسوول شورای سیاست‌گذاری، «نادر طالب‌زاده» دبیر و «سید رسول منفرد» دبیر اجرایی در منزل شهید «محمد فاطمیه مفرد» در روستای «تورقوز آباد» برگزار شد.

سید رسول منفرد در ابتدای این نشست به سازمان اکران جشنواره عمار اشاره کرد و از فروش ۵۰۰ میلیونی جشنواره عمار سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تجربه خوب سازمان اکران جشنواره عمار تقاضای دستگاه‌های رسمی برای استفاده از تجربیات این سازمان را به همراه داشته است.

وی گفت: ما سال گذشته در طرح اکران سینماسنگر راهیان نور توانستیم فیلم‌های زیادی را به نمایش بگذاریم. برگزاری گعده‌های سینما انقلاب از جمله فعالیت‌های جشنواره طی سال گذشته بوده که تاکنون ۱۸ دوره آن برگزار شده است. ویژگی این بخش جشنواره ایجاد ارتباط مخاطبین با فیلمسازان است.

«نادر طالب‌زاده» دبیر جشنواره عمار با انتقاد از سکوت مرگبار اهالی رسانه در قبال حکم بازداشت «حسن عباسی» گفت: حسن عباسی سه بار و در سه دادگاه تبرئه شد، اما متاسفانه خبر بازداشتش منتشر شد.

وی گفت: نهمین دوره جشنواره عمار دوره بلوغ آن است. عمار فقط نباید کارکرد داخلی داشته باشد، بلکه باید تاثیر بین‌المللی داشته باشد، چون مخاطبین بین‌المللی به دنبال حقایق ایران هستند.

دبیر جشنواره عمار با اشاره به حرکت نتانیاهو در سازمان ملل عنوان کرد: نتانیاهو کارش جعل است. حرف‌های نتانیاهو یک جعل و دروغ در ادامه دروغ‌های اسرائیل بود. فلسفه عمار افشاگویی و صحبت کردن با مردم است.

«وحید جلبلی» مسوول شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار با بیان اینکه حضور در منزل شهید فاطمیه‌مفرد یک افتخار برای جشنواره عمار است، اظهار داشت: امسال نهمین دوره عمار برگزار می‌شود در حالی خودمان نیز چنین گمانی نداشتیم که در فرصت کوتاهی در سازمان تماشا به یک نقطه عطف تبدیل شود که بخش مهمی را آن را مدیون نفس خانواده شهدا هستیم.

وی گفت: از بندر لنگه تا بجنورد و از تبریز تا زاهدان و نقاط مختلف کشور فعالان فرهنگی علم جشنواره عمار را با حداقل امکانات به دوش دارند تا فضای انقلاب فضای بهتری برای گسترش پیدا کند.

مسوول شورای سیاست‌گذاری جشنواره از اضافه شدن بخش‌های «فیلم‌های سفارشی» خبر داد و بیان کرد: متاسفانه کلیدواژه‌های که در سینما رواج داده شده، نسبتی با کشور و مردم ندارد که یکی از آن کلیدواژه‌ی سینمای سفارشی است.

جلیلی افزود: بسیاری از فیلم‌های سیاه به سفارش ساخته می‌شود. کیست که در جمهوری اسلامی نداند بخشی از آثار فیلم سینمای ایران با اشاره انگشت جشنواره‌های رسوای غربی ساخته می‌شود و اگر کسی بخواهد از قهرمانان ملت خودش تاثیر بگذارد و سفارش بگیرد او را با رنگ‌های مختلف متهم می‌کنند. ما بخاطر همین بخش فیلم‌های سفارشی را مطرح کردیم، چون سفارش یکی از بحث‌های قرآن است.

وی اظهار داشت: بخش‌های فیلم‌های سفارشی تاکنون مورد استقبال گرفته و «جایزه بشاگرد»، «جایزه شهید رجایی»، «جایزه شهید خدری»، «جایزه قناعت»، «جایزه احمدجو»، «دوست آسمانی من»، «جایزه شهید جوانی» و جوایز دیگری از سفارشات مردمی این بخش است. امسال تلاش برای دسترسی به مخاطبان بین‌المللی یکی از رویکرد‌های ماست.

مسوول شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی که هم‌اکنون نیز در اسارت است یک جایزه را تعیین کردند که ما امسال جایزه بین‌الملی را از کشور غنا آغاز می‌کنیم. سال گذشته اسرائیل مرکز اکران جشنواره عمار را بمباران کرد که امسال در فلسطین اکران‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

جلیلی تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهیم دغدغه‌ها و آرمان‌هایشان را به فیلمسازان جوان انقلاب که عمار را ویترین آثارشان قرارداده‌اند، منتقل کنند تا سوژه‌هایی که مورد سانسور قرار رفته رسانه‌ای شود و نهضت ضد سانسور ایجاد شود.

وی افزود: معتقدیم به اندازه‌ای که جمهوری اسلامی به سینما خدمت کرده، سینما به کشور خدمت نکرده‌است. تا سه سال آینده نسل جدید فیلم‌سازان داستانی ظهور پیدا خواهند کرد. آثار این هنرمندان به لحاظ سینمایی نقاط عطف سینما خواهند بود. فیلم‌سازان ما به طور چشم‌گیری در سال‌های آینده وارد جریان سینمایی کشور خواهند شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار