یوسف‌زاده خبر داد؛

ساخت سریال تلویزیونی براساس خاطرات «اردوگاه اطفال»

نویسنده کتاب «اردوگاه اطفال» از ساخت سریال تلویزیونی براساس این کتاب خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ - 14October 2018

ساخت سریال تلویزیونی براساس خاطرات «اردوگاه اطفال»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «اردوگاه اطفال» از انجام مذاکرات اولیه برای ساخت سریال براساس این کتاب خبر داد و گفت: اخیراً با تهیه‌کننده‌ای در این زمینه صحبت شد، ایشان نیز نسبت به ساخت این اثر ابراز تمایل کرد و پیشنهاد شد که بنا بر ساختار کتاب، کار در قالب سریال تهیه شود.

وی افزود: «اردوگاه اطفال» داستان زندگی حدود 400 نفر از اسرای دوران دفاع مقدس در یک اردوگاه عراقی است که بسیاری از این افراد در سنین نوجوانی هستند. اتفاقات خاصی در این ایام برای این افراد رخ می‌دهد که می‌تواند دست‌مایه ساخت یک سریال قرار گیرد.

«اردوگاه اطفال» با جمله‌ای معروف از ابوالفضل بیهقی، صاحب کتاب ارزشمند «تاریخ بیهقی» آغاز می‌شود: «و من که این تاریخ پیش گرفته‌ام التزام این قدر بکرده‌ام تا آنچه می‌نویسم یا از معاینه من است یا از سماع درست از مردی ثقه». یوسف‌زاده برای آنکه روایتی مستند و جامع‌تر در کتاب حاضر ارائه دهد، در کنار ثبت خاطرات خود، به سراغ برخی از اسرایی که در دو سال 1362 تا 1364 در اردوگاه‌های رمادی یک و دو مشهور به «اردوگاه اطفال» بودند، به گفت‌وگو پرداخته است. با این اثر، او سه سال از هشت سال اسارت خود را روایت کرده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها