دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان خبر داد؛

هفت مدرسه کربلا در اختیار 11 موکب لرستان

سردار «عباس علیشاهی» گفت: برای برگزاری مراسم اربعین، برای برگزاری مراسم اربعین از 11 موکب در کربلا هفت مدرسه در اختیار 11 موکب لرستانی قرارگرفته است و باید زیرساخت‌های این مدارس درست شود.
کد خبر: ۳۱۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ - 14October 2018

جهت برگزاری مراسم اربعین، در کربلا هفت مدرسه در اختیار 11 موکب لرستانی قرار گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، سردار «عباس علیشاهی» دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان امروز در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان 11 موکب را در عراق در اختیار دارد.

وی  با اشاره به اینکه قسمت های اساسی زیر ساخت نیز در اختیار سپاه است و عتبات هیچ نقشی ندارد، افزود: برخلاف اینکه گفته شد موکب‌های استان در کشور عراق بدون هیچ‌گونه مشکلی است صحت ندارد بلکه مشکلات زیادی دارند و 11 موکب تنها 500 کیلو گوشت و یک‌هزار و  500 کیلو برنج دارند و نمی‌توانند بر اساس گفته‌ها از 18 هزارنفر پذیرایی کنند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان ماشین های موکب ها را آزاد تهیه کرده اند،  با بیان اینکه ویزای رانندگان ماشین های موکب ها را آزاد تهیه کرده اند، عنوان کرد: برای برگزاری مراسم اربعین، از 11 موکب در کربلا هفت مدرسه در اختیارشان قرار داده‌ایم و باید زیرساخت‌های این مدارس درست شود که متأسفانه هیچ کمکی از طرف مسئولان نشده است.

علیشاهی تصریح کرد: این چهار سال در عراق به نام ستاد اربعین استان لرستان کار شده و هیچگاه اسمی از عتبات یا سپاه نیاورده‌ایم و امسال نیز در نجف توانسته‌ایم با کمک قرارگاه صاحب‌الامر(عج) استان برای 2 هزار و  500 نفر اسکان در پادگان با امکانات بهداشتی تهیه کنیم این در حالی است که بسیاری از استان‌ها با داربست و چادر جهت اسکان موکب می‌زنند.

 وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم تأمین مالی به مبلغ 350 میلیون تومان برای کمک به موکب‌ها ناچارند در صورت ندادن پول، غذا را حذف کنند؛ متأسفانه باوجوداینکه 11 موکب اصلی در دست سپاه است ولی از طرف ستاد هیچ‌گونه توجهی نمی‌شود.

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان گفت: با توجه به اینکه تمام این اقدامات به اسم لرستان است ولی ستاد اربعین در این زمینه هیچ‌گونه کمکی به سپاه نمی‌کند جز دانشگاه علوم پزشکی که داروهای مورد نیاز را در اختیار موکب‌ها قرار می‌دهد.

وی افزود: سپاه همچون سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های آشپزخانه آمادگی لازم جهت ارائه خدمت به زائرین را در مرز مهران نیز دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها