رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع در دیدار با وزیر دفاع آفریقای جنوبی:

ایران خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی است

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با وزیر دفاع آفریقای جنوبی، جمهوری اسلامی ایران را خط مقدم مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و تجزیه‌طلبی در منطقه دانست.
کد خبر: ۳۱۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ - 14October 2018

وجود ظرفیت‌های گسترده دوکشور زمینه مناسبی را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فراهم کرده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «محمد احدی» رئیس امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی دو کشور با «ماپیسا انکاکولا» وزیر دفاع آفریقای جنوبی ملاقات کرد.

وی که به منظور شرکت در دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری­های دفاعی میان دو کشور به پرتوریا سفر کرده بود در دیدار با وزیر دفاع آفریقای جنوبی ضمن ابلاغ سلام­ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  به همتای آفریقای جنوبی خود از نلسون ماندلا به عنوان یکی از رهبران آزادی‌خواه جهان که عمر خود را وقف آزادی و برابری نمود، یاد کرد.

امیر احدی در این دیدار با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در قطع رابطه با رژیم آپارتاید در روزهای ابتدایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ویژگی‌­های ژئوپلتیک و همچنین اراده سیاسی رهبران و نیز ظرفیت­‌های گسترده و متعدد موجود میان دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه و تقویت همکاری­‌های دوجانبه به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی عنوان کرد.

وی با اشاره به دلایل و ریشه ­های توسعه تروریسم در منطقه غرب آسیا، جمهوری اسلامی ایران را خط مقدم مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و تجزیه طلبی در منطقه دانست و ضمن اظهار تاسف از فاجعه  انسانی در یمن و سکوت مجامع بین المللی در قبال آن، سیاست یکجانبه گرایی آمریکا در جامعه بین­ المللی و از جمله خروج یکجانبه این کشور از برجام را مورد نکوهش قرار داد.

رئیس امور بین الملل وزارت دفاع در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری­‌های نظامی میان دو کشور، در سال 1395، بر آمادگی کشورمان جهت تقویت همکاری‌­های دوجانبه تاکید کرد.

در این دیدار خانم انکاکولا با اشاره به سیاست راهبردی این کشور در تداوم راه و مسیر نلسون ماندلا در همکاری با کشورهای مستقل و همسو، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که همواره در شرایط سخت و دشوار از آفریقای جنوبی حمایت نموده است، نام برد.

وی با اشاره به عدم تاثیرپذیری از کشور ثالث در همکاری با کشورهای جهان، بر توسعه و تقویت همکاری­های دفاعی و نظامی میان دو کشور تاکید کرد.

گفتنی است در جریان برگزاری این اجلاس طرفین راهکارهای توسعه مناسبات نظامی، دفاعی، آموزشی و علمی را مورد بررسی قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار