مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

هنر ادبیات در حفظ میراث معنوی دفاع مقدس از انحراف و تحریف است

«احمد حسینی» گفت: خطر انحراف و تحریف همواره آثار ارزشمند دفاع مقدس را تهدید می‌کند و ادبیات نقش بسزایی در حفظ این میراث ارزشمند از آن خطرات دارد.
کد خبر: ۳۱۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ - 14October 2018

هنر ادبیات در حفظ میراث معنوی دفاع مقدس از انحراف و تحریف استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره جایزه ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف»، با تسلیت ایام حزن و اسارت آل الله و شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: این محفل و جشنواره ادبی فرصتی مغتنم است تا از شهید «یوسف ملک شامران» داستان نویس دفاع مقدس که سال ۱۳۶۱ در جریان آزاد سازی خرمشهر به شهادت رسید، یادی شود و غبار غربت از نام این شهید بزرگوار که این جشنواره ادبی به نام اوست، زدوده شود.

وی در ادامه با قرائت دستنوشته‌هایی از شهید یوسف ملک شامران تصریح کرد: ادبیات داستانی دفاع مقدس جزیی از ادبیات فاخر انقلاب اسلامی است و عرصه برای فعالیت نوقلمان دفاع مقدس باید بیش از پیش گسترده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: فضای دفاع مقدس، فضایی گسترده و عمیق است و در این راستا برای استخراج گنج‌های ادبی و هنری نهفته در این فضای معنوی، دست نیاز به سوی همه هنرمندان و اصحاب قلم دراز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در قبال دفاع مقدس همه وظیفه داریم، چون متعلق به آحاد جامعه است، افزود: حفظ میراث تاریخی و معنوی دفاع مقدس دغدغه‌ای بزرگ است و اگر از این جهت اطمینان خاطر حاصل شود، بی شک چشمه فیاض ادبیات نیز از آن جوشیدن خواهد گرفت و گوهر‌های نابی را به عرصه ادبیات میهن اسلامی مان ارزانی خواهد داشت.

حسینی با تاکید بر اینکه در کنار همه ارزش‌ها خطر تحریف و انحراف وجود دارد، گفت: هنر ادبیات و اصحاب قلم آن است که با روایت صحیح وقایع در قالب هر نوع اثر ادبی، تاریخ دفاع مقدس را از آن خطرات حفظ نموده و آن را به دقت تمام ثبت کنند.

وی در پایان مطالعه کتاب «آنک جنگ، اینک داستان» را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها