سعید حدادیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هنر و ادبیات بهترین پایگاه برای ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری است

دبیر هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل گفت: بهترین جایگاه و پایگاه ما برای ترویج مقوله‌هایی از قبیل مقاومت و پایداری، هنر و ادبیات است.
کد خبر: ۳۱۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ - 15October 2018

«سعید حدادیان» دبیر هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت هنر و ادبیات، اظهار داشت: هنر و ادبیات جهت ثبت و ضبط و انتقال مفاهیم به نسل‌های آینده تاثیرگذار است. بهترین جایگاه و پایگاه ما برای ترویج مقوله‌هایی از قبیل مقاومت و پایداری، هنر و ادبیات است.

وی گفت: با تبدیل حماسه‌ها به شعر می‌توانیم کار ثبت و ضبط آرمان‌هایمان را محقق کنیم. امروز شاهد بسیاری از جوانان دهه هفتادی هستیم که برای بچه‌های دهه شصت در دفاع مقدس برنامه‌های تجلیل و بزرگداشت برگزار می‌کنند.

دبیر هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل خاطرنشان کرد: بسیاری از شاعران جوان امروز با اینکه دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند انگار بیشتر از ما در جبهه بوده‌اند. شعرا و داستان نویسان می‌توانند حماسه‌ها را جاودان کنند. هرچند این حماسه‌ها جاودانه‌اند؛ اما هنر نیز برای ثبت این جاودانگی موثر است.

حدادیان تاکید کرد: ما در همایش‌های سوختگان وصل با تجزیه موضوعات برای شاعران و هنرمندان توانستیم آثار فاخر هنری در زمینه دفاع مقدس تولید کنیم. همچنین گاهی برای کمک به جریان راهیان نور این برنامه را در شلمچه و جزیره مجنون برگزار کردیم که در نوع خود موثر بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها