نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بیگانه‌پرستی مانع رسیدن به آرمان‌های نظام اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» با بیان این‌که اگر پیکره ارتش مردمی نبود انقلاب پیروز نمی‌شد، گفت: هنوز که هنوز است اندیشه‌های بیگانه‌پرست مانع رسیدن به آرمان‌های نظام اسلامی می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 15October 2018

شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در یک جامعه اسلامی عقیده و بصیرت استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز (دوشنبه) در دیدار با رؤسای سازمان عقیدتی سیاسی یگان‌های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بیرجند، اظهار داشت: جایگاه نیروی دفاعی چه در طول تاریخ و چه امروز و در هر جامعه‌ای جایگاهی ویژه است.

وی افزود: حتی در دوران طاغوت که همکاری با ستمگران گناهی کبیره است، مراجع و علما نسبت برای ۲ ارگان «آموزش و پرورش» و «ارتش» استثنا قائل می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزش و پرورش با این‌که ظاهرش همکاری با یک دولت محسوب می‌شود، اما چون خدماتش به پیکره جامعه می‌رسد و باعث رشد علمی جامعه می‌شود، استثنا وجود داشت، همچنین ارتش نیز چون کارش مصونیت‌بخشی جامعه و جان و مال مردم از تهاجمات است، مورد استثنا واقع می‌شود.

وی با اشاره به دوره طاغوت و قبل از انقلاب، یادآور شد: در همان موقع هم پیکره ارتش فرزندان مردم بودند، البته برخی از افراد رده بالا مجری برنامه‌های بیگانه بودند، اما بزرگ‌ترین توهین به خودشان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر پیکره ارتش مردمی نبود انقلاب پیروز نمی‌شد، عنوان کرد: هنوز که هنوز است اندیشه‌های بیگانه‌پرست مانع رسیدن به آرمان‌های نظام اسلامی می‌شوند.

حجت‌الاسلام عبادی تأکید کرد: در یک نظام اسلامی که آرمان ماست، نیرو‌های مسلح جدای از مردم نیستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که عقیدتی و دیگر گروه‌های موجود در نیرو‌های نظامی باید به صورت یک مجموعه واحد فعالیت کنند، گفت: مهم‌ترین شاخصه نیرو‌های نظامی و دفاعی در یک جامعه اسلامی، عقیده و بصیرت است.

حجت‌الاسلام عبادی اضافه کرد: در این جامعه هرکس براساس عقیده خودش و با حفظ سلسله مراتب، یک فرد مستقل است و در راه ایفای وظیفه و با ایمانی که دارد، در راه هدف خودش کار می‌کند.

وی با بیان این‌که نیروی نظامی برای عقیده خودش کار می‌کند و در این جهت باید غنی باشد، بیان داشت: نیروی نظامی باید به‌وسیله قدرت و بصیرت ایمانی و رسالت الهی و اندیشه مکتبی تقویت شود که خوشبختانه عقیدتی موفق بوده است.

حجت‌الاسلام عبادی افزود: کسانی که قبل از ظهور بر حق ایستادگی می‌کنند، مقام‌شان بالاتر از آن‌هایی است که بعد از ظهور می‌آیند.

حجت‌الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: چه افتخاری بالاتر از این‌که یک جامعه با کمک نیروی نظامی، در مقابل ستمگران بین‌المللی در هر شرایطی بایستد و از ولی فقیه عادل، جامع‌الشرایط، شجاع، مطیع امر الهی و امر دین و مسلط بر امور نفسانی خویش دفاع کند.

وی بیان داشت: مشخصاً ولی فقیه بر اساس همین شاخصه‌ها نایب عام حضرت مهدی (عج) شمرده می‌شود که هم در بحث‌های فکری و هم فقهی ثابت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار