معاون ادبی اداره کل حفظ آثار استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری نشست علمی تخصصی ادبیات دفاع مقدس در اراک

معاون هنری، ادبی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با حضور محمدعلی جعفری نویسنده کتاب سربلند و جمعی از نویسندگان استان مرکزی نشست علمی تخصصی ادبیات دفاع مقدس در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ - 15October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، داود کرمی در نشست علمی تخصصی ادبیات دفاع مقدس با اشاره به بکر و ناب بودن سوژه های دفاع مقدس و شخصیت شهداء  و لزوم پرداختن به این سوژه ها به عنوان الگوهای اخلاقی و ارزشی اظهار داشت: دفاع مقدس اقیانوس وسیعی از سوژه های ناب و بکر ارزشی است که با قلم توانمند نویسندگان می توان آنها را به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کرد.

وی افزود: بیان ابعاد شخصیتی شهدا و همچنین سبک و سیره زندگی آنها از منظر قلم یک نویسنده در قالب روایتی داستانی می تواند تاثیر افزون تری را بر مخاطب نسل جوان جامعه داشته باشد و سبب الگوسازی در جامعه شود.

کرمی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم نیز همانند شهید حججی با تکیه بر ارزش ها و آرمان های شهدای دفاع مقدس در راه مبارزه با کفار قدم نهادند و دفاع از این ارزش ها را اصلی ترین رسالت خود دانستند.

 گفتنی است در این نشست که  به صورت پرسش  وپاسخی برگزار گردید  محمد علی جعفری  نویسنده کتاب زندیگنامه شهید حججی در خصوص تجربیات خود  در حوزه نویسندگی نکاتی را بیان کرد.

نویسنده کتاب سربلند در ادامه سخنان خود به چگونگی پرداختن به لایه های پنهان یک کارکتر توسط قلم یک نویسنده پرداخت و در ارتباط با  نگارش آثار دفاع مقدس بر اساس نیاز مخاطب امروز مباحثی را ارائه کرد.

انتهای پیام/

  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار