مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

خوزستان گنجینه با ارزش اسناد و مدارک دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: خوزستان گنجینه بزرگ اسناد دفاع مقدس است و وجود چنین مدارک با ارزشی می‌تواند ضمن جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس، مظلومیت، اتحاد و فرهنگ ایثار فرزندان این مرز و بوم را به دنیا ثابت کند.
کد خبر: ۳۱۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ - 15October 2018

خوزستان گنجینه با ارزش اسناد و مدارک دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سردار«محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در جلسه بررسی اسناد دفاع مقدس استان اظهار داشت: طی چند سال گذشته به اندازه کل سال‌های پس از جنگ، توانسته‌‌ایم اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس را گردآوری و تدوین کنیم.

وی افزود: خوشبختانه و با توسل به خون شهدا و البته تلاش انقلابی همکارانم در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و بخصوص مدیریت و کارکنان اسناد و پژوهش توانسته‌ایم آمار خیره کننده‌ای از مستندات تاریخ دفاع مقدس را گردآوری، تدوین و منتشر کنیم.

علیپور ادامه داد: بیشترین اسناد به دست آمده از نهادهای نظامی و جهاد سازندگی هستند و در کنار آن نسبت به جمع‌آوری اسناد و مدارک دولت و مردم نیز برنامه‌ریزی کرده تا هر چه زودتر بتوانیم به حداکثر مستندات دفاع مقدس که بیشتر آنان نیز در خوزستان هستند، دسترسی پیدا کرده و ضمن تدوین و دسته بندی منظم آنان بتوانیم منابع بزرگ و دیجیتال این اسناد را منتشر و در اختیار پژوهشگران و نسل جوان مملکت قرار دهیم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان بر ضرورت جمع‌آوری دقیق همه اسناد تاکید کرد و گفت: خوزستان گنجینه بزرگ اسناد دفاع مقدس است و وجود چنین مدارک با ارزشی می‌تواند ضمن جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس، مظلومیت، اتحاد و فرهنگ ایثار فرزندان این مرز و بوم را به دنیا ثابت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار