نماینده مردم شهرستان‌های «بویراحمد» و «دنا» در مجلس خبر داد؛

پیگیری اعتبار برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

«غلا‌م‌محمد زارعی» گفت: تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز برای احداث این مرکز را در بودجه سال ۹۸ جا بدهیم تا بتوانیم از یک ردیف ملی و متمرکز اعتباری برای فعالیت‌های این مجموعه استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۱۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ - 15October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، «غلا‌م‌محمد زارعی» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: همه موفقیت‌های بعد از جنگ در حوزه دفاعی، سیاسی، پیشرفت‌های علمی و فناوری محصول حرکت‌های جهادی ما در دوران دفاع مقدس است که تبدیل به فرمولی شد تا ما بتوانیم امروز با اقتدار در دنیا حرکت کنیم، موضوعی که حتی دشمنان این نظام هم به آن اذعان می‌کنند.

وی با بیان این‌که برای مصون ماندن جامعه از همه توطئه‌ها همواره نیازمند بازنشر و تکرار ارزش‌های دوران دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به افکار عمومی هستیم، افزود: شناسنامه جنگ با همه ماهیت آن باید حفظ شود و در این بین فقط بخش سخت‌افزاری مد نظر نبوده و بخش نرم‌افزاری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به اهمیت احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز برای احداث این مرکز را در بودجه سال ۹۸ جا بدهیم تا بتوانیم از یک ردیف ملی و متمرکز اعتباری برای فعالیت‌های این مجموعه استفاده کنیم.

نشست بررسی پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار شد

زارعی در رابطه با تامین اعتبارات استانی برای احداث این پروژه گفت: اگر بتوانیم ردیف ملی را بگیریم برای تامین اعتبار از ردیف‌های استانی هم می‌توانیم موفق عمل کرده و در استان مبادله موافقت‌نامه کنیم.

وی همچنین به اهمیت تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استانی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دایرالمعارف جنگ استان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار موردنیاز برای تدوین این دانش‌نامه را هم از محل اعتبارات متمرکز سهم استان پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رابطه با تاریخ درخشان این استان در دوران دفاع مقدس حرف برای گفتن زیاد است و در هر حوزه‌ای می‌توانیم با اتکا به این دستاورد‌ها بسیاری از اهداف کاری استان در حوزه دفاع مقدس را به پیش ببریم.

«امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: اگرچه دوران دفاع مقدس برش کوتاهی از تاریخ مکتوب ایران اسلامی است، اما اثرگذارترین و سرنوشت‌سازترین دوره تاریخی و سرمایه عظیمی از فرهنگ و تمدن ماست که باید با امانت‌داری و حساسیت از آن مراقبت کرد و آثار مرتبط با این دوران طلایی را برای انتقال به نسل‌های آینده ثبت و ضبط کنیم.

وی با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد خاکریز دوم دفاع مقدس بعد از استان خوزستان است، افزود: آمار و اطلاعات از حضور گسترده مردم این استان در دوران دفاع مقدس از این امر حکایت دارد؛ به‌طوری‌که این استان با اعزام بیش از ۳۵ هزار رزمنده به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و تقدیم بیش از ۱۸۸۰ شهید به نظام و انقلاب اسلامی، نقش بزرگی را در دفاع از آرمان‌های این نظام ایفا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل در راستای رسالت خطیری که بر عهده دارد، سالیانه در مجموع حدود ۲۲۵ برنامه را به طور مستقیم اجرا کرده و یا در اجرای آن‌ها مشارکت دارد که از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری، چاپ کتب حوزه دفاع مقدس، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و برگزاری همایش‌های نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

آسمند با اشاره به تشکیل کمیته‌های هفت‌گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان، عنوان کرد: در حوزه جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس تاکنون ۲۳۳ هزار و ۵۶۲ اثر شامل اسناد شخصی و رسمی از دوران دفاع مقدس استان جمع‌آوری کرده‌ایم.

پیگیری اعتبار برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

وی از پیگیری برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ جلسه تخصصی برای شناسایی مداخل دانش‌نامه دفاع مقدس استان تشکیل و ۲۷۳ مدخل شناسایی شده و هم‌اکنون در مرحله تشکیل پرونده علمی قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل عنوان و بیان کرد: زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است، اما متأسفانه با مشکل ردیف اعتباری برای شروع عملیات اجرایی آن روبه‌رو هستیم.

آسمند با بیان این‌که ۱۵۰ میلیون تومان برای طراحی این مرکز اختصاص داده شد و کار طراحی انجام گرفت، ادامه داد: ۲۰۰ میلیون تومان هم اعتبار اولیه برای این پروژه در نظر گرفته شده که این ۲۰۰ میلیون تومان نسبت به برآورد کلی اعتبار موردنیاز که حدود ۱۷ میلیارد تومان است، مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بسیاری از استان‌ها برای اجرای این پروژه ردیف ملی دارند، گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد و رایزنی‌های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ردیف اعتباری جداگانه‌ای برای اجرای این پروژه بزرگ فرهنگی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار