به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید «حسن اقارب پرست»؛

شهیدی که از قبل تا بعد از لحظه شهادت با امام خمینی (ره) همراه بود

شهید حسن اقارب پرست شهیدی بود که از قبل از انقلاب وفاداری خود را به امام خمینی (ره) اعلام کرد و در نخستین روز‌های جنگ تحمیلی برای دفاع از مرز‌ها در جبهه حضور داشت.
کد خبر: ۳۱۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ - 17October 2018

به گزارش خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس، شهید حسین اقارب در سال 1325 در اصفهان به دنیا آمد. از همان اوایل کودکی و نوجوانی در کنار درس خواندن در فعالیت های مذهبی و فرهنگی نیز فعال بود و از مطالعه کتاب های آموزنده بهره برده و در جلسات مذهبی شرکت کرده و زبان عربی را نیز فراگرفت.

بعد  از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۴۳ مدتی در  داروخانه بوذرجمهری کار کرد و همان سال در آزمون دانشکده افسری شرکت کرد و بعد از قبولی در تابستان سال ۱۳۴۴  وارد دانشکده افسری شد.

دوره دانشکده افسری را در کنار دوستانی همانند؛ شهید «کلاهدوز» با موفقیت گذراند، با پایان یافتن این دوره در سال ۱۳۴۷ به  شیراز رفت. شهید همیشه تلاش می‌کرد تا یکی از افراد ممتازبوده و فنون نظامی را به نحو احسن یاد بگیرد، تا در شرایط لازم  و ضروری  بهترین سرباز  برای اسلام و کشور خود باشد. وی یکی از سوار کاران ماهر در ارتش بود.

شهیدی که از دانشگاه غرب فنون نظامی را آموخت و برعلیه به کار برد////25 مهر

سال 1350 شهید برای یادگیری دوره «چیفتن» به انگلیس اعزام شد و به خاطر همین داشتن مهارت های ویژه توانست آموزش  جنگ های شیمیایی را در آمریکا طی دوره ای 2 ساله بیاموزد که بعد از آمدن به ایران «بخش جنگ شیمیایی - میکروبی (ش- م- ر)» را در مرکز زرهی شیراز پایه‌ گذاری کرد.

وی  مدتی بعد در سال ۱۳۵۳ بار دیگر به آمریکا اعزام شد اما در بازگشت به عتبات عالیات رفت و در نجف به حضور حضرت امام خمینی (ره) مشرف شد و طی ملاقاتی که با ایشان داشت ضمن اعلام بیعت، آمادگی خود را برای انجام هر نوع فعالیت سیاسی و مبارزاتی اعلام کرد.

زمانی که اولین تحرکات ارتش عراق به مرزهای کشور آغاز شد، وی به خرمشهر رفت و همراه دیگر رزمندگان به دفاع از مرزها پرداخت، اما در آخرین روزهای ‌مقاومت خرمشهر، با گلوله دشمن، مجروح و به تهران منتقل شد.

وی بعداز سقوط خرمشهر و برطرف شدن زخمهایش به آبادان رفت و «گردان المهدی» را با همکاری بسیجیان سازماندهی کرد.

شهیدی که از دانشگاه غرب فنون نظامی را آموخت و برعلیه به کار برد////25 مهر

شهید با وجود این که  کاندیدای فرماندهی ستاد مشترک ارتش و تصدی پست وزارت دفاع بود، با انتخاب شخصی به نیروی زمینی پیوست و معاونت عملیات لشگر ۹۲ زرهی اهواز را بر عهده گرفت.

اوایل سال 1362 پس از 2 سال خدمت در تهران دوباره به جنوب رفت. شهید اقارب همیشه می‌گفت: «نور الهی در آنجا (جبهه) متجلی است، آنجا جایگاه تزکیه نفس است.

سرانجام شهید اقارب روز بیست و پنجم مهرماه سال 1363  زمانی که به همراه برخی از فرماندهان، از جزایر مجنون بازدید می‌کردند، در اثر انفجار  خمپاره ای و به همراه سرهنگ عملیاتی» و «سروان صدیقی» به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهیدی که از دانشگاه غرب فنون نظامی را آموخت و برعلیه به کار برد////25 مهر

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار