مسعودی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

کاهش مشکلات ارزی در رونق صنعت گردشگری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری در کشور گفت: اگر ما در معرفی جاذبه‌های گردشگری با علاقه‌مندان در این حوزه قوی عمل کنیم، بدون شک با حضور توریست‌ها و جهانگردان در کشور مشکلات ارزی کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۱۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳ - 16October 2018

کاهش مشکلات ارزی در رونق صنعت گردشگریاصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری در کشور، اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص کم‌کاری‌هایی صورت گرفته که می‌بایست با همت جدی همه‌جانبه متولیان و دست‌اندرکاران فرهنگی از ظرفیت‌های صنعت گردشگری برای رونق اقتصاد کشور بیشترین بهره را ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری تاثیرات مثبت قابل توجهی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد، افزود: امروز یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی اقتصاد ما کمبود ارز در کشور است؛ لذا می‌طلبد که در معرفی جاذبه‌های غنی گردشگری اقصی نقاط کشورمان به سایر کشور‌ها بیش از گذشته تلاش کنیم؛ چراکه با حضور توریست و گردشگران خارجی در کشور مشکلات ارزی کاهش پیدا خواهد کرد.

مسعودی گفت: علی‌رغم اینکه توسعه و رونق صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت‌ها بوده، اما امروز ما شاهد عملکرد ضعیف در پویایی این سه صنعت بزرگ و مهم در کشور هستیم.

این نماینده خانه ملت تبدیل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را گامی مهم در تحقق آرمان‌های این سه صنعت بزرگ برشمرد و یادآور شد: متاسفانه بُعد نظارتی مجلس بر روی این سازمان چندان دقیق و قوی نبود؛ لذا با رای حداکثری نمایندگان و تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه علاوه بر اینکه نظارت بر عملکرد این وزارتخانه افزایش پیدا می‌کند، اهداف مطلوب در جهت رونق صنعت گردشگری نیز محقق خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور تصریح کرد: امروز بیکاری جوانان یکی از آسیب‌های بزرگ اجتماعی و از دغدغه‌های اصلی اکثر خانواده‌هاست؛ راه‌های فراوانی برای کاهش مشکلات بیکاری در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده حداکثری از ظرفیت‌های صنعت گردشگری است که رونق آن باعث ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها