برگزاری نشست گروه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی با حضور سردار سپهر

اولین نشست گروه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی به همت معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی و با سخنرانی سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ - 15October 2018

برگزاری نشست گروه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی با حضور سردار سپهربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،  به همت معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی و مشارکت جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) اولین نشست گروه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی با عنوان دوره « محیا» برگزار شد.

بنابراین گزارش غلامزاده دبیر این همایش در این رابطه با بیان اینکه اصلی ترین هدف این دوره توانمندسازی بیش از پیش و تبادل تجربیات گروههای فعال در حوزه آسیبهای اجتماعی بوده، گفت: این دوره با حضور بیش از 70 گروه فعال در حوزه آسیب اجتماعی و با حضور مسئولین سازمانها و نهادهای فعال و اساتید برتر و فعال در این زمینه و با سخنرانی سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

وی در خصوص سرفصل های ارائه شده در این دوره اظهار داشت: کارگاههای برگزار شده در دوره محیا  با مخاطبین مختلفی برگزار گردید که در کنار یکدیگر پازل برنامه ریزی و فعالیت در مناطق را تکمیل می کند.

غلامزاده تاکید کرد: از جمله کارگاههای عمومی ارائه شده در این دوره می توان به تشریح وضعیت آسیبهای اجتماعی کشور توسط دکتر گراوند، رویکرد بهینه فعالیت گروههای دانشجویی در عرصه آسیبهای اجتماعی توسط دبیر جمعیت امام حسن ع و همچنین ارائه مدلهای توسعه محلی توسط استاد ابراهیم پور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دوره محیا علاوه بر برگزاری نشست تبادل تجربیات گروههای حاضر در دوره، سرفصل های متنوعی جهت توانمندسازی مسئولین گروهها برگزار گردید بیان نمود: در این دوره کارگاههای روشهای مطالبه گری توسط استاد فدایی و روشهای جلب مشارکتهای مردمی توسط استاد جلال پور و شناسایی و برنامه ریزی توسط استاد بیات ارائه شد.

غلامزاده با بیان اینکه دوره محیا به موضوعات رسانه و جریان سازی و همچنین فعالیت فرهنگی آموزشی در مناطق حاشیه نشین نگاهی ویژه داشته، بیان کرد: در موضوع رسانه و جریان سازی سعی بر آن بود تا اصول و ابزارهای جریان سازی رسانه ای ارائه شود و در همین خصوص چارچوب و کلیات فعالیت رسانه‌ای توسط آقای رجبی از معاونین خبرگزاری مهر و اصول فعالیت رسانه ای در حوزه آسیب های اجتماعی توسط آقای مهدیان از فعالین رسانه ای و مدیران خبرگزاری فارس ارائه شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این دوره تولید محتوای توئیتر و اینستاگرام و اصول و روش های راه اندازی کمپین توسط اساتید و صاحب نظران ارائه شد.

غلامزاده اظهار داشت: در عرصه فرهنگی آموزشی نیز با توجه به اهمیت موضوع، اصول تشکیلات تربیتی در مناطق حاشیه نشین توسط استاد نوروزی و مسائل نوجوان حاشیه نشین توسط استاد فدایی و همچنین اصول مداخلات محلی توسط خانم دکتر جعفری و مهارتهای زندگی نوجوان توسط استاد بیاتی و علاوه بر این جایگاه خانواده در آسیب اجتماعی و روشهای انسجام بخشی به آن توسط دکتر لاور ارائه گردید.

دبیر دوره تخصصی محیا یکی از ویژگی های خاص این برنامه را حضور افراد فعال و صاحب تجربه در حوزه آسیب های اجتماعی دانست و اظهار نمود: جهت الگوسازی فعالیت در مناطق حاشیه نشین در این دوره از افراد فعال و موفق در مناطق حاشیه نشین دعوت گردید. در همین خصوص جناب آقای افتخاری از مشهد مقدس و جناب آقای رستگار از زاهدان در جمع گروههای حاضر در دوره شرکت نمودند و به ارائه تجربیات خود پرداختند.

وی پایان وی گفت: این نشست با حمایت سازمان بسیج دانشجویی و مشارکت جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) و تعدادی از سازمانهای متولی برگزار گردید که با سخنرانی دکتر نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی و صادق مفرد و تقدیر از دبیران و گروههای برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار