برای بررسی پرونده خاشقچی؛

«پامپئو» بعد از عربستان سعودی به ترکیه سفر خواهد کرد

وزیر خارجه آمریکا به منظور بررسی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، بعد از عربستان سعودی به ترکیه سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ - 15October 2018

«پامپئو» بعد از عربستان سعودی به ترکیه سفر خواهد کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب در راستای بررسی پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های رژیم سعودی، به عربستان سفر خواهد کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که وزیر خارجه ایالات متحده پس از سفر به عربستان عازم ترکیه خواهد شد و در آنجا با همتای ترکیه‌ای خود دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا ساعاتی قبل گفته بود، به مایک پامپئو دستور داده که فورا برای روشن شدن قضیه به عربستان سعودی و در صورت لزوم به ترکیه سفر کند.

ترامپ افزود: «شاه اطلاع از وضعیت او را کاملا انکار کرد. شاید هم واقعا نمی‌دانست... به نظرم آمد که شاید قاتل‌های خودسری بوده‌اند [که این کار را کرده‌اند]. چه کسی می‌داند؟ ته و توی قضیه را در خواهیم آورد.»

ادعای ترامپ درباره خودسر بودن قاتلان احتمالی خاشقچی در حالی مطرح شده که بر اساس گزارش‌های متعدد، این حادثه در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رخ داده و قتل احتمالی این روزنامه‌نگار توسط تیمی انجام شده که همان روز از ریاض عازم استانبول شده و ساعتی بعد هم به عربستان بازگشته‌اند. شماری از اعضای این تیم، از افراد نزدیک و محافظان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار