نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

باید به نسل جوان انقلابی و ولایت محور توجه و اعتماد کنیم

حجت الاسلام المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» گفت: باید به نسل جوان انقلابی و ولایت محور توجه و اعتماد کنیم و برای آن‌ها در بدنه نظام و حکومت جایگاهی تعیین کنیم و مسئولیتی برای آن‌ها در نظر بگیریم.
کد خبر: ۳۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ - 15October 2018

باید به نسل جوان انقلابی و ولایت محور توجه و اعتماد کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، حجت الاسلام المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در اولین آیین تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان می فرمایند کشور را جوانانه باید مدیریت کرد یعنی کارها باید به گونه ای چیده شود که جوانان در کارهای کلیدی کشور سهم داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری می فرمایند جوانان آتش به اختیار و تکلیف محور عمل کنند و  کار تمیز فرهنگی داشته باشند.

یعقوبی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار کرد: مواظب دو طایفه از جامعه باشید که دشمنان در آن سرمایه گذاری می کند تا آن ها را از مسیر منحرف کند؛ یکی زنان جامعه و دیگری جوانان جامعه.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه گفت: نتیجه می گیریم اسلام و آموزه های دینی برای نسل جوان در حرکت های اجتاعی و دینی حساب ویژه ای باز کرده است و توقع ویژه ای دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی گفت: نباید جوانان را مشکل بدانیم بلکه آنان رفع مشکل می کنند بنابراین باید به نسل جوان انقلابی، ولایت محور و ولایت باور بیشتر توجه و اعتماد کنیم.

یعقوبی در ادامه با بیان اینکه نباید از نسل جوان به عنوان تشریفاتی نام ببریم تاکید کرد: باید برای نسل جوان در بدنه نظام و حکومت جایگاهی تعیین کنیم و مسئولیتی برای آن ها در نظر بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص واژه آتش به اختیار بیان کرد: آتش به اختیار یعنی «کار فرهنگی تمیز» که باید قبل از آتش به اختیار بودن عیب ها و آسیب های جامعه را شناسایی کنیم.

وی افزود: در جامعه دینی ممکن است رخنه ها و رخوت هایی وجود داشته باشد که رخنه ها را دشمن ایجاد می کند و رخوت ها را خودمان ایجاد می کنیم که در هر دو صورت برای جامعه خطرناک است.

یعقوبی تصریح کرد: آتش به اختیار بودن یک جوان انقلابی و دانشجوی بسیجی به این معنی است که رخنه های نفوذ را شناسایی و عوامل رخوت در داخل جامعه دینی را برطرف می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه جوانان افسران جنگ نرم و اساتید دانشگاه فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت: در این جنگ نرم باید وارد میدان جنگ شویم و جهاد کنیم که این جهاد شامل جهاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

وی با اشاره به اینکه ما الان در جهاد اقتصادی هستیم خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد از کانال اقتصاد به کشور ما ضربه بزند و به وسیله تحریم ها و تهدیدها ناراضی تراشی کند و اضطراب در جامعه به وجود آورد و بن بست نمایی کند.

یعقوبی جهاد را یک تکلیف مستمر دانست و گفت: جهاد مقطعی نیست تنها میدان های جهاد تغییر می کند و اگر حتی هیچ جهادی نداشته باشیم جهاد سازندگی و دفاع از انقلاب را همیشه داریم بنابراین دفاع از انقلاب و سازندگی در مسیر پیشرفت و توسعه کشور را نباید هیچگاه فراموش کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ما امروز در جنگ رسانه ای قرار داریم، تصریح کرد: بی تحرکی در دانشگاه ها فاجعه است و در جنگ رسانه ای امروز یک جهاد لازم است، امروز یک جنگ مدرن و فراگیر در سرتاسر دنیا علیه اسلام و انقلاب باز شده که شما دانشجویان و جوانان باید خود را در این جنگ ببینید و شما هستید که باید وارد این میدان شوید و با دشمن مقابله کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار