استاندار تهران:

تهران آمادگی کامل برای برگزاری مراسم محرم را دارد/ماه محرم برای هیچ دسته و جناحی نیست

استاندار تهران در جلسه ستاد ساماندهی هیئات مذهبی استان در ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم برای هیچ دسته و جناحی نیست و تهران آمادگی کامل برای برگزاری مراسمات این ماه را دارد.
کد خبر: ۳۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 19October 2014

تهران آمادگی کامل برای برگزاری مراسم محرم را دارد/ماه محرم برای هیچ دسته و جناحی نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه ستاد ساماندهی هیئات مذهبی استان در ماه محرم الحرام اظهار داشت: ماه محرم و فضیلت این ماه برای هیچ دسته و جناحی نیست و همه در فضایل این ماه پر از معنویت شریک هستند.

مقام عالی دولت در استان تهران با بیان این که ماه محرم و مراسم این ماه از نوادری است که به رغم تمامی پیشرفت های بشر در تکنولوژی و اشاعه زندگی در عرصه فضای مجازی، نسل جدید در ترویج شکوه عزای حسینی از نسل گذشته نیز پیشرو تر است، تصریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در تاریخ شیعه اتفاق افتاده عاشورای حسینی است که هر سال باشکوهتر از سالهای دیگر برگزار میشود و علیرغم تکنولوژیهای مختلفی که نسل جدید از آن بهره میبرند، ولی در ایام محرم و صفر جوانان بیشتر در عزاداریها و مراسم مذهبی شرکت میکنند.

حسینی با اشاره به حرکت های مردم نهاد خاطرنشان کرد: نخستین حرکت مردم نهاد در تاریخ بشریت حرکتهای هیأتهای مذهبی بوده است و این حرکت وسیع هر ساله گستردهتر از سالهای گذشته میشود. ما هئیات مذهبی را به عنوان اولین تشکل های مردمی در دنیا و تاریخ بشری به عینه می بینیم.

وی با تاکید بر وحدت در مراسم های مذهبی یادآور شد: وحدت به عنوان مشخصه ای حیاتی برای جهان اسلام، باید در مراسم مذهبی ماه محرم مورد توجه همگان قرار بگیرد، چرا که وحدت مسئله ای است که با توجه به تحرکات تکفیری ها که در صدد بدنام کردن اسلام گام بر می دارند باید نصب العین همه باشد.

رئیس شورای تامین استان تهران به تشکیل کمیتهای متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری تهران و نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: در این کمیته حرکتهای هیئتها ساماندهی میشود تا با تداخل و افزایش ترافیک مواجه نشویم.

حسینی با بیان این که قمه زنی در ماه محرم یک بدعت عیان است، گفت: امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این خصوص فتوای مشخصی دارند. این موضوع در سال گذشته مورد کنترل قرار گرفت و امسال نیز مورد رسیدگی قرار میگیرد.

همچنین استاندار تهران به آمادگی کامل برای برگزاری محرم و صفر در استان تهران تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها