سرپرست استانداری کرمان و نماینده ولی فقیه در استان:

۲۴ مهر یکی از وقایع تاثیرگذار انقلاب در تاریخ این سرزمین است

سرپرست استانداری کرمان و نماینده ولی فقیه در استان، در پیامی مشترک اعلام کردند: واقعه ۲۴ مهرماه که در آن تعدادی از دست نشانده‌های پهلوی با حمله به مسجد جامع [کرمان] تعدادی از نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داده، بخش‌هایی از مسجد را آتش زده و وسایل نقلیه مردم را در آتش غفلت و روحیه استکباری خود سوزاندند، یکی از وقایع بسیار تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۳۱۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ - 16October 2018

۲۴مهر یکی از وقایع تاثیرگذار انقلاب در تاریخ و ذهن مردمان این سرزمین حک خواهد بودبه گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، «محمدجواد فدائی» سرپرست استانداری کرمان و حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان، به‌مناسبت ۲۴ مهرماه مصادف با سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط رژیم پهلوی، پیامی مشترک صادر کردند.

در این پیام آمده است:

تاریخ مبارزاتی مردم ایران اسلامی و کرمانیان در طول انقلاب اسلامی صحیفه درخشانی از رادمردی و خروش ایرانی - اسلامی است که بر مبنای استراتژی‌های حکومتی، قدرت بازدارندگی بالایی داشته و این کشور را در برابر هر گزند و توطئه شیطانی دشمنان بیمه کرده است.

واقعه ۲۴ مهرماه که در آن تعدادی از دست نشانده‌های پهلوی با حمله به مسجد جامع [کرمان] تعدادی از نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داده، بخش‌هایی از مسجد را آتش زده و وسایل نقلیه مردم را در آتش غفلت و روحیه استکباری خود سوزاندند، یکی از وقایع بسیار تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران بود که موجب شد شعارهایی چون «مسجد کرمان را، کتاب قرآن را، خلق مسلمان را شاه به آتش کشید» در تداوم مبارزات انقلابی نقش مهمی داشته باشد.

اگرچه جای خالی این واقعه تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی جای تأمل و پیگیری دارد، اما این واقعه برای همیشه در تاریخ و ذهن مردمان این سرزمین حک خواهد بود و برای تمامی انقلابیون و مردم غیور این سرزمین توفیق روزافزون آرزومندیم.

           حسن علیدادی سلیمانی                                         محمدجواد فدائی
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان                     سرپرست استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار