چشم‌انداز آماری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش ملی

دبیرخانه پانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، میزبان آثار 87 کارگردان زن جوان در بخش ملی است.
کد خبر: ۳۱۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 16October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ناصر درخشان» مدیر ارزشیابی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن اشاره به روند رشد فیلمسازان زن در این دوره، از آمار بالای متقاضیان دهه شصتی در جشنواره خبر داد و گفت: در مجموع، 1650 اثر برای دبیرخانه جشنواره پانزدهم ارسال شده است که از این تعداد 744 اثر متعلق به فیلمسازان داخلی بوده است.

مدیر ارزشیابی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه در این میان آنچه بسیار اهمیت دارد حضور پررنگ فیلمسازان بخش خصوصی است که در رابطه با مضامین انقلابی نسبت به گذشته فعالیت‌های بیشتری در تولید داشتند، یادآور شد: بخش دولتی 533 اثر و بخش خصوصی 211 اثر برای جشنواره ارسال کرده‌اند.

به گفته وی، 657 فیلمساز مرد و 87 کارگردان زن در این دوره آثارشان را برای جشنواره ارسال کرده‌اند که 473 اثر آن از تهران و 271 اثر نیز، از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور بوده است.

درخشان با اشاره به گروه‌های سنی متقاضی در این دوره جشنواره خاطرنشان ساخت: در گروه‌های سنی بین دهه‌های 40 تا 50، مجموعا 105 اثر به دست ما رسیده، همچنین، 103 اثر از متولدین دهه 50 تا 60 بوده است؛ متولدین بین دهه 60 تا 70 یعنی دهه شصتی‌ها نیز 375 اثر برای ما ارسال کرده‌اند. از بین متولدین 71 تا 75 نیز، 91 اثر به دست ما رسیده که در این میان بچه‌های انقلاب و جنگ یعنی متولدین 61 تا 70 بیشترترین آمار ارسالی را داشته‌اند.

وی به تنوع مضامین و موضوعات در آثار دریافتی پرداخت و افزود: آثار دریافتی این دوره جشنواره متنوع هستند و با مضامین و موضوعات گوناگون فیلم برای دبیرخانه ارسال شده است.

مدیر ارزشیابی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ادامه داد: موضوعاتی چون: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، ایثارگران و جانبازان، شهدا، خانواده‌های شهیدان، داعش، حجاب، اقتصاد مقاومتی، خانواده، مدافعان حرم، سوریه، یمن، فتنه، منافقین، شبکه‌های ماهواره ای و اجتماعی و ... برخی از مضامین این دوره جشنواره را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از 5 تا 9 آذر ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار