خلیل‌آبادی در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری مطرح کرد؛

ارتباط مستقیم توسعه گردشگری با سایر بخش‌های کشور/ فقدان مدیریت یکپارچه در ساماندهی ایده جوانان

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر صنعت گردشگری در کشور رشد یابد، دیگر بخش‌های آن کشور نیز مجبور به توسعه می‌شوند، گفت: بخش‌هایی همچون حمل و نقل، آموزش و حتی فرهنگ هم توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۳۱۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ - 16October 2018

ارتباط مستقیم توسعه گردشگری و دیگر بخش‌های کشور/ فقدان مدیریت یک پارچه در ساماندهی ایده جوانانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «حسن خلیل‌آبادی» رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری اظهار داشت: ایران جزو 10 کشور اول جهان از نظر امکانات بالقوه میراث فرهنگی و گردشگری است؛ اما در بالفعل کردن این امکانات ضعیف عمل کردیم و از کشورهای تازه شکل گرفته همچون جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری عقب هستیم.

وی با بیان اینکه 0.02 درصد از درآمد کشور از گردشگری به دست می‌آید، گفت: گردشگری در انتقال فرهنگ و ایجاد صلح جهانی نقش بی بدیلی دارد. اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی را در جهان بشناسانیم، باید به گردشگری اهمیت بدهیم، از این رو نباید نگاه‌مان به گردشگری، صنعت لوکس باشد.

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: ما مشکل اقتصادی و بیکاری داریم. صنعت گردشگری می‌تواند در این اوضاع به کمک ما بیاید. آن رویکردی که گردشگری را یک صنعت لوکس و فانتزی می‌داند، هنوز هم بر بخش‌هایی از مدیریت کشور ما اعمال نظر می‌کند که باید این رویکردها را با گفت‌و‌گو و ارائه آمار و ارقام تغییر دهیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش عنوان کرد: ما امروز به دلیل رویکردهای اشتباه‌مان نسبت به صنعت گردشگری، از این فرصت طلایی استفاده نمی‌کنیم، در حالی که صنعت گردشگری میانبر خوبی برای توسعه است.

وی با بیان اینکه اگر صنعت گردشگری در کشور رشد یابد، دیگر بخش‌های کشور نیز مجبور به توسعه می‌شوند، گفت: بخش‌هایی همچون حمل و نقل، آموزش و حتی فرهنگ هم توسعه می‌یابد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تصریح کرد: در برنامه سوم شورای شهر تهران محور توسعه تهران را گردشگری با تاکید بر دیجیتال قرار دادیم.

خلیل آبادی بیان کرد: امروز ما نمی‌توانیم یک صنعت مدرن را با ادبیات سنتی به دنیا معرفی کنیم. امروز گردشگری یک صنعت مدرن است. علاوه بر توجه به حوزه صنعت گردشگری باید حوزه دیجیتال هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به حضور جوانان در حوزه گردشگری و دیجیتال، گفت: جوانان ما ایده‌های خوبی برای صنعت گردشگری و دیجیتال دارند و گاهی سیستم‌های مختلفی هم طراحی می‌کنند، اما به دلیل فقدان مدیریت یکپارچه، از توان این جوانان استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها