جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

سرنوشت سیاسی جهان و منطقه به ظرفیت‌های سیاسی ما گره خورده است/ غافل‌گیری یعنی خوشبین بودن به دشمن

سردار «حسین سلامی» با بیان این‌که سرنوشت سیاسی جهان و منطقه به ظرفیت‌های سیاسی ما گره خورده است، گفت: ما همچنان که در محاصره اقتصادی هستیم، قله‌ها را فتح می‌کنیم و در تحریم‌ها قدرتمندتر می‌شویم.
کد خبر: ۳۱۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ - 16October 2018

سرنوشت سیاسی جهان و منطقه به ظرفیت‌های سیاسی ما گره خورده است/ غافل‌گیری یعنی خوشبین بودن به دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سردار  سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه) در آیین تودیع و معارفه فرماندهان جدید و سابق سپاه «فتح» استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این‌که ما وارث شکوه و عظمت یک انقلاب بزرگ به نام انقلاب اسلامی و وارث چهار دهه مجاهدت سخت و بلاانقطاع با سردمداران کفر و شرک هستیم، اظهار داشت: ما وارث عظمت انقلاب امام راحل هستیم که برای پیاده‌سازی احکام قرآن و شریعت، قیام باشکوهی برپا کرد و ستون خیمه امپراطوری استکباری را در هم شکست.

وی افزود: ملت بزرگ ایران در طول این چهار دهه انقلاب اسلامی در جنگ‌های مختلف در پرتو هدایت‌های رهبران عظیم‌الشان و شجاع خود در مقابل دشمنان ایستادند و شگفتی‌های بی‌نظیری در طول این مجاهدت‌های سرسخت آفریده شد که در تاریخ معاصر سیاسی جهان تکرار ناپذیر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اشغال لانه جاسوسی و درخشش امام (ره) به عنوان پیشوای عدالت و سوختن پیکر آمریکایی‌ها در طبس، ضربات سنگینی بود که اسلام و مسلمانان بر پیکر استکبار زدند.

سردار سلامی با بیان این‌که حصر اقتصادی و تحریم در طول ۴۰ سال اخیر جزئی از سناریوی خطرناک دشمن برای شکست اسلام بود، گفت: جنگ فرهنگی و ارعاب نظامی و منزوی کردن سیاسی، همه ماجرای یک جنگ تمام عیار جهانی است که ملت ما تا امروز به زیبایی هر چه تمام‌تر آن را پشت سر گذاشته و تمرکز دشمن را شکستند و آن‌ها را از این سرزمین فراری دادند.

وی با اشاره به این‌که در تاریخ نمی‌بینیم که ملتی این‌گونه آمریکا را در طول ۴۰ سال شکست داده باشد، ابراز کرد: آمریکا هر کجا پا گذاشت مایه تحقیر ملت‌ها شد، اما در این سرزمین هرچه بیشتر تهدید کرد و فشار آورد قوی‌تر شده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که آن‌ها می‌خواستند فاقد قدرت دفاعی باشیم تا هر موقع می‌خواهند بر ما یورش بیاورند، گفت: غافل‌گیر نشدن به این نیست که زمان و مکان حمله دشمن را ندانیم، بلکه غافل‌گیری راهبردی خوشبین بودن به دشمن است و تصور کنیم که دشمن می‌تواند نجات بخش ما باشد.

سردار سلامی بیان داشت: در حالی که دشمن هیچ‌گاه راه سعادتمند شدن را برای ما هموار نمی‌کند و تحقیر و شکست ما آرزوی دشمن است؛ لذا با دشمن باید تنها در میدان دشمنی کرد تا او را شکست داد.

وی افزود: دشمنان می‌خواستند جهان اسلام را تحت سیطره سیاسی خود قرار دهند تا از ارزش‌ها و آرمان‌های آن‌ها تبعیت شود، اما ما تا به امروز آن‌ها را عقب رانده‌ایم و توانسته‌ایم شکست‌های سنگینی را به دشمن تحمیل کنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن ما را تهدید به جنگ نظامی کرد و به ما فشار وارد کرد، اما ما سقف‌ها را شکافتیم و به فضا رفتیم و هسته‌ای شدیم و نیازهای‌مان را خودمان تامین کردیم و هرچه بیشتر فشار آورد، بیشتر پیشرفت کردیم.

سردار سلامی عنوان کرد: دشمنان تصورشان این بود که با فشار اقتصادی و عملیات روانی ایران را در بین لبه‌های یک قیچی قرار دهند و مدام تردید را در جامعه پمپاژ کردند و می‌خواستند بذر ناامیدی را در احساس و نگاه ملت ما بکارند و آن‌ها را از نظام‌شان جدا کنند، اما مردم آگاه ما هرگز فریب واژه‌های جذاب آن‌ها را نخورده و به فراخوان‌ها نه گفتند و تحمل کردند؛ چرا که می‌دانند عزت در سختی بسیار بهتر از ذلت در رفاه است.

وی با بیان این‌که تاریخ نشان می‌دهد که ارتباط با آمریکا مایه عزت ما نبوده و تحقیر و عقب‌ماندگی در دوره گذشته نشان‌دهنده آن است، گفت: آمریکا از هر پنجره‌ای وارد شود ملت آن را بسته‌اند و این مبارزه ۴۰ ساله با ملت برای آن‌ها هزینه داشته که یک قلم آن ۷ تریلیون دلاری بود که هزینه کردند و جز فقر چیزی برای ملت آمریکا بر جای نگذاشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما در ابعاد سیاسی هم بر دشمن فائق آمده‌ایم و امروز می‌بینیم که سرنوشت سیاسی جهان و منطقه به ظرفیت‌های سیاسی ما گره خورده است.

سردار سلامی با اشاره به این‌که کمتر کشوری در جهان ظرفیت‌های کشور ما در معادن و ذخایر را دارد و می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل کنیم، گفت: ما همچنان که در محاصره هستیم، قله‌ها را فتح می‌کنیم و در تحریم‌ها قدرتمندتر می‌شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار