در دیدار روحانی و سفیر جدید سنگال مطرح شد؛

آمادگی مشارکت فعال‌تر شرکت‌های ایرانی در طرح‌های توسعه‌ای سنگال

رئیس‌ جمهور گفت: شرکت‌های ایرانی آماده‌اند فعالیت‌های خود را در حوزه‌های عمرانی، خودروسازی، داروسازی و خدمات بهداشتی در سنگال بیش از پیش توسعه دهند.
کد خبر: ۳۱۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 16October 2018

آمادگی مشارکت فعال‌تر شرکت‌های ایرانی در طرح‌های توسعه‌ای سنگالبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی  امروز (سه‌شنبه 24 مهرماه) هنگام دریافت استوارنامه «امدو سو» سفیر جدید سنگال در تهران اظهار داشت: تقویت روابط با سنگال به عنوان یک کشور دوست و مسلمان همواره برای ایران حائز اهمیت بوده است و با اراده دولت‌های دو کشور امیدواریم شاهد یک تحول دراین روابط دوستانه و برادرانه باشیم.

رئیس جمهور همچنین با استقبال از سیاست تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان ایرانی در سنگال، افزود: شرکت‌های ایرانی آماده‌اند فعالیت‌های خود را در حوزه‌های عمرانی، خودروسازی، داروسازی و خدمات بهداشتی در سنگال بیش از پیش توسعه دهند.

روحانی به ضرورت مبارزه همگانی با تروریسم در آفریقا و خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ایران آماده است همکاری‌های خود را با سنگال در زمینه مبارزه با تروریسم گسترش دهد.

سفیر جدید سنگال در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان گفت که سنگال مصمم است روابط خود را با همه زمینه‌ها و به‌ویژه اقتصادی، با ایران به عنوان کشور دوست مستحکم‌تر سازد.

«امدو سو» به حضور موفق و شهرت شرکت‌های ایرانی از جمله ایران خودرو در کشورش اشاره کرد و اظهار داشت: حضور تجار ایرانی در سنگال مایه مباهات است و دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای صدور ویزای بازرگانان ایرانی اختصاص داده است و سنگال می‌تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به غرب آفریفا باشد.

وی همچنین گفت که سنگال خواهان همکاری گسترده با ایران در روند مقابله و مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار