یادداشت/

«هِدر» دروغ نگو!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی به جمهوری اسلامی ایران هشدار می‌دهد تا دست از هزینه در کشور‌های منطقه بردارد که خود هزینه هفت تریلیون دلاری آمریکا برای تشکیل گروه‌های تروریستی را فراموش کرده است!
کد خبر: ۳۱۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ - 16October 2018

«هِدر» دروغ نگو!گروه بین‌الملل دفاع پرس: «هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امروز (سه‌شنبه 24 مهرماه) در حساب توییتری خود، از اعتصاب سراسری در ایران حمایت کرد.

وی همچنین به نظام جمهوری اسلامی ایران هشدار داد تا دست از هزینه در کشور‌های منطقه بردارد و این پول‌ها را در کشور خود برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم خرج کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اما به تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی خود نظیر تحریم‌های دارویی، بلوکه کردن اموال و... علیه ملت ایران اشاره نکرده و همچنین هزینه ۷ تریلیون دلاری کشور خود در منطقه غرب آسیا برای تغییر موازنه قدرت به نفع خود را نادیده گرفت.

وی همچنین سخنان «دونالد ترامپ» در جریان مناظرات انتخاباتی که مدارکی را علیه «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی خود مبنی بر نقش دولت سابق آمریکا در به‌وجود آمدن گروه‌های تروریستی- تکفیری در غرب آسیا خصوصا گروه تروریستی داعش افشا کرده بود را فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده است.

از طرفی نیز حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران در سال گذشته، حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در «اهواز»، دستگیری باند‌های مسلح در مرز‌های کشور و خانه‌های تیمی در سطح شهر‌ها توسط نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران و صد‌ها نمونه ناامنی دیگر در ایران و هزاران جنایت دردناک در کشور‌های «عراق» و «سوریه» نظیر قتل‌عام دانشجویان غیرمسلح شیعه در پایگاه هوایی اسپایکر و... از دستاورد‌های حضور گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا است که «هدر ناوئرت»، با نادیده گرفتن آن‌ها از لزوم هزینه نکردن ایران در منطقه سخن می‌گوید.

همچنین اظهارنظر‌های اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت اقتصادی ایران، درحالی است که پایگاه نشریه «نیوزویک» در اواسط ماه دسامبر سال گذشته در گزارشی با اشاره به سفر نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه فقر و نابرابری شدید به آمریکا، نوشت: ««فیلیپ آلیستون» نماینده ویژه سازمان ملل از مشاهده فقر و نابرابری در برخی از نواحی ایالت «آلاباما» شگفت‌زده شده و گفته که تاکنون هیچ‌گاه چنین سطحی از فقر و تبعیض در کشور‌های پیشرفته را مشاهده نکرده است».

روزنامه «گاردین» نیز در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۷ گزارشی مبسوط با عنوان «کِرم قلاب‌دار، بیماری ناشی از فقر شدید، در حال گسترش در جنوب آمریکاست. چرا؟» از شیوع گسترده بیماری به نام «کرم قلابدار» در ایالت «آلاباما» در سال ۲۰۱۷ خبر داده که این بیماری معمولا در کشور‌های آفریقایی و جنوب آسیا با شرابط بهداشتی پایین‌تر از سطح استاندارد مشاهده شده است.

لذا باید به این نکته توجه داشت که عدم وجود آگاهی لازم در برخی مردم نسبت به استکبارگری شیطان بزرگ، همچنین ساده‌لوحی و در بعضی موارد خیانت برخی از مسئولان، موجب شده تا مقامات آمریکایی از این فرصت سوء‌استفاده کرده و اذهان عمومی را نسبت به نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در از بین بردن تروریست‌ها در منطقه که خود، آن‌ها را به‌وجود آورده بودند، منحرف کنند. به‌عنوان مثال از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ شبهه‌ای توسط برخی مسئولین در اذهان مردم شکل گرفت که فعالیت منطقه‌ای ایران را مورد هدف قرار داد و امروز این شبهه از دهان مقامات آمریکایی شنیده می‌شود.

در پایان باید یادآور شد که رهبر انقلاب ۱۴ خردادماه سال جاری طی سخنانی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) نسبت به تلاش دشمن برای ایجاد آشوب در کشور هشدار داده و تأکید کردند: «فشار عملی‌ دشمن عبارت است از این‌که در کشور آشوب ایجاد کنند؛ این برنامه‌ی قطعی آنها است... نقشه‌ دشمن این است که از مطالبات مردمی سوءاستفاده کنند... این را مردم در سراسر کشور توجّه داشته باشند؛ این نقشه‌ دشمن است، ما خبر داریم؛ نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند...».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار