خباز در صحن علنی:

بازدارندگی از آمران به معروف و ناهیان از منکر باعث خواهد شد فرد از حیث انتفاء ساقط شود

معاون تقنینی معاون پارلمانی دولت و نمایندگان دولت در بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امروز مجلس گفت: اسید پاشی بر علیه خانم ها در یک شهرستان شروع شده و ما به بد حجابی تاکید نمی کنیم اما بازدارندگی فرد را از حیث انتفاء ساقط می کند.
کد خبر: ۳۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ - 19October 2014

بازدارندگی از آمران به معروف و ناهیان از منکر باعث خواهد شد فرد از حیث انتفاء ساقط شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز جزییات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

از  مجموع 206 نماینده حاضر در مجلس 144 نماینده به ماده 1 این طرح رای موافق و 15 نماینده رای مخالف و 15 نفر رای ممتنع دادند.

لازم به ذکر است نمایندگان با پیشنهاد دولت در رابطه با حذف عبارت عرف متشرعه که دولت آن را پیشنهاد کرده بود مخالفت کردند.

در ماده یک طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آمده است در این قانون معروف و منکر عبارتند: از هر گونه فعل و قول و یا ترک فعل و قولی که در شرع مقدس قوانین و عرف متشرعه مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد. در تبصره این ماده نیز بیان شده است در مواد اختلاف در احکام شرعی نظر ولی امر مسلمین ملاک عمل می باشد.

207 نماینده مجلس نیز با 124 رای موافق 20 رای مخالف و 10 رای ممتنع با ماده 2 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تصویب کردند.

در ماده 2 این طرح آورده شده امر به معروف و نهی از منکر دعو ت و واداشتن دیگران به معروف و نهی  و باز داشتن از منکر است.

بر اساس این گزارش خباز معاون تقنینی معاون پارلمانی دولت در بیان نظر دولت در خصوص طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان داشت: اخیرا اسید پاشی بر علیه خانم ها در یک شهرستان آغاز شده است البته ما به بدحجابی تاکید نمی کنیم اما معتقدیم بازدارندگی باعث می شود که فرد از حیث انتفاء ساقط شود.

قره سید رومیانی سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر در ارائه نظر کمیسیون مشترک گفت: توطئه اسیدپاشی بر علیه خانم محجبه بوده و نباید با بیان این مطالب در مجلس خلط مبحث ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها