عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حمایت از تولید ملی با شعار میسر نمی‌شود/ خرید کالاهای خارجی خیانت به اقتصاد کشور است

مهرداد بائوج لاهوتی حمایت همه‌جانبه دولت از تولید ملی را عاملی در جهت بهبود وضعیت نابسامان اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند که خرید کالاهای خارجی و مشابه خیانت به اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۳۱۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ - 17October 2018

خرید کالاهای خارجی و مشابه خیانت به اقتصاد کشور است/ حمایت از تولیدات ملی در حد شعار استمهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت نابسمان اقتصادی کشور، حمایت همه‌جانبه مردم و مسوولان از تولید ملی را عاملی در جهت بهبود شرایط موجود عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که می‌بایست دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام دهد، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنهاست؛ چراکه با انجام این چنین کارهای موثری می‌توانیم شاهد رونق چرخه تولید باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از کار و کارگر ایرانی با شعار میسر نمی‌شود، افزود: تلاش جدی در جهت رونق کسب و کار و کاهش بیکاری از وظایف بزرگ مسوولان به خصوص دولت است که این‌گونه اقدامات مستلزم همت و حرکت جهادی است؛ لذا می‌طلبد که با برنامه‌ریزی دغدغه‌های تولیدکنندگان را مرتفع کنیم.

وی با توجه به اینکه افزایش کیفیت تولیدات داخلی مهم‌ترین دلیل بالارفتن تقاضای مصرف‌کنندگان است، افزود: خریداری کالاهای خارجی و همچنین کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، در حقیقت خیانت به اقتصاد کشور بوده و لازم است خرید کالاهای داخلی به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی حمایت‌های گسترده دولت از تمام صنف‌های تولیدی را عاملی در افزایش انگیزه تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های تولیدی باید در راستای جلب اعتماد مشتریان، کالاهای با کیفیت و مرغوب تولید و روانه بازار کنند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: توجه به ذائقه مصرف‌کنندگان در تولیدات داخلی امری ضروری و پرهیز از خریداری کالای کم‌کیفیت حق مصرف‌کنندگاه است؛ لذا اگر تولیدکنندگان بخش دولتی و خصوصی تمام توجه خود را معطوف به جلب رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان از طریق ارتقای کیفیت تولیداتشان کنند، قطعا بازارهای داخلی رونق خواهد گرفت و همین امر سودآوری واحدهای صنفی تولیدی را به ارمغان می‌آورد.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در جهت رونق تولیدات داخلی مبارزه اساسی با قاچاق کالا و ممانعت از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی است، اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از رسالت‌های مهم دولت و مسوولان اجرایی کشور است که در این زمینه اقدامات موثری انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالای داخلی توسط مردم و تلاش مسوولان در جهت پویایی تولیدات ملی افزود: توسعه صنعتی و اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و مصرف کالاهای ایرانی از جمله اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن تاکید داشته‌اند؛ لذا یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت و پشتیبانی دولت از تولیدکنندگان ایرانی است که باید به طور جدی در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها