ورود بازرسان ترکیه به منزل شخصی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول

تیم بازرسی ترکیه ویژه پرونده روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، به منظور ادامه تحقیقات خود در خصوص مساله ناپدید شدن جمال خاشقچی، وارد منزل شخصی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول شدند.
کد خبر: ۳۱۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ - 16October 2018

ورود بازرسان ترکیه به منزل شخصی سرکنسول عربستان سعودی در استانبولبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از الجزیره، تیم بازرسی ترکیه‌ ویژه پرونده خاشقچی برای آغاز عملیات تفتیش خود که از دوشنبه گذشته در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول آغاز شده است، شامگاه سه شنبه وارد منزل شخصی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول شد.

بازرسان ترکیه‌ای در حالی وارد منزل شخصی «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان سعودی در استانبول شده‌اند که وی ساعاتی قبل، ترکیه را به مقصد ریاض ترک کرد.

منابع رسانه‌ای ترکیه بعد از ظهر امروز خبر داده بودند که سرکنسول عربستان سعودی به عنوان مطلع‌ترین فرد درباره سرنوشت خاشقچی، ترکیه را به سمت ریاض ترک کرده است.

العتیبی در دومین روز ناپدید شدن خاشقچی با درخواست خبرنگار رویترز برای تهیه گزارش و عکس از ساختمان کنسولگری مخالفت کرد و مدعی شده بود که خاشقچی در آنجا حضور ندارد.

وی در روزهای گذشته تحت فشارهای شدید افکار عمومی با قوت گرفتن قتل خاشقچی قرار داشته است و حتی برخی منابع رسانه‌ای می‌گفتند، احتمال فرار وی از ترکیه وجود دارد.

بازرسان ترکیه ای که روز دوشنبه گذشته موفق شده بودند برای انجام تحقیقات وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شوند، دیشب شواهدی از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی کشف کرده بودند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته که عربستان سعودی در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای قبول مسئولیت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است؛ سعودی‌ها می‌خواهند مرگ وی را نتیجه «اشتباهات صورت‌گرفته در حین بازجویی» اعلام کنند.

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولی‌عهد عربستان سعودی، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها