قاضی زاده در همایش «تضمین نمی دهیم»:

پیوستن ما به FATF مشکلات مالی ما را حل نخواهد کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ما به FATF مشکلات مالی ما را حل نخواهد کرد ، بلکه اطلاعات مالی را در اختیار غرب قرار می دهد.
کد خبر: ۳۱۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ - 16October 2018

پیوستن ما به FATF مشکلات مالی ما را حل نخواهد کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شامگاه امروز سه شنبه (۲۴ مهرماه 97) در همایش بررسی ابعاد اقتصادی لوایح مربوط به FATF با عنوان «تضمین نمی دهیم» که به همت جنبش مردمی حفاظت از منافع ملت در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت : ما با پیوستن به ان پی تی یک اتوبان چهار بانده برای بازرسان اژانس بین المللی انرژی اتمی باز کردیم . ما باید موقع پیوستن به این نکته توجه می کردیم که چرا برخی کشوررهای هسته‌ای عضو ان پی تی نیستند .

وی ادامه داد: ما خودمان زمینه حضور بازرسان را ایجاد کردیم ، امروز FATF هم یک اتوبان چهار بانده دیگر علیه ما برای بازرسی‌ها، کنترل‌ها ، نظارت سخت گیرانه و سیاست‌های چندگانه. باز می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  بیان داشت: پیوستن ما به FATF مشکلات مالی ما را حل نخواهد کرد ، بلکه اطلاعات مالی را در اختیار غرب قرار می دهد. پاکستان به cft پیوست ، اما آیا از لیست سیاه خارج شد ؟ چرا کشورهایی که بهشت پولشویی هستند هیچوقت در لیست سیاه FATF قرار نمی گیرند؟

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: منافع اروپایی ها هیچگاه خارج از منافع امریکا نخواهد بود. امریکا در آلمان و ایتالیا پایگاههای نظامی دارد ، مگر اجازه می دهد که اروپایی ها سیاست فرامنطقه ای مستقل داشته باشند ؟

وی تصریح کرد: دوستان موافقFATF  در مجلس گفتند که چینی‌ها و روس‌ها به ما گفته اند که ما به عنوان دو کشور دوست به شما توصیه می کنیم که سریعتر به cft بپیوندید . در حالی که ما یک کشور مستقل هستیم و در عرصه جهانی هم هیچ کشوری ، دوست دائمی کشور دیگری نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: چطور همین چین و روسیه حاضر نبودند ما را وارد پیمان شانگهای کنند ؟ برای پیمانی که منافع گمرکی دارد ، باید در صف انتظار بمانیم اما برای یک پیمان که ماهیت کنترلی دارد باید به سرعت بپیوندیم ؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها