مقام ارشد آمریکایی حمایت ترکیه از دور دوم تحریم‌های ضد ایرانی را خواستار شد

مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا در تلاش برای ترغیب کشورها جهت همراهی واشنگتن در اجرای دور دوم تحریم‌های ضد ایرانی از آنکارا خواستار کمک شد.
کد خبر: ۳۱۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ - 16October 2018

مقام ارشد آمریکایی حمایت ترکیه از دور دوم تحریم‌های ضد ایرانی را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌ا‌لملل دفاع پرس، مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا از ترکیه  خواسته تا در دور دوم تحریم‌های واشنگتن  علیه ایران، از واشنگتن حمایت کند.

 به نوشته وبگاه «احوال» «برایان هوک»، مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا  روز گذشته در  گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری آلمانی «دویچه وله» مدعی شد، ایران از درآمدهای نفتی برای حمایت و کمک مالی به عوامل نیابتی در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند.

وی افزود، هدف آمریکا این است که کشورها واردات نفت از ایران را با سرعت هرچه تمام‌تر قطع و به صفر برسانند.

نماینده ویژه آمریکا با تشکر از آزادی کشیش «آندرو برانسون» که به مدت دو سال در این ترکیه به اتهام اقدام‌های خرابکارانه بازداشت بود، یادآور شد که بسته دوم تحریم‌ها علیه ایران در چهارم نوامبر ( 13 آبان) با هدف‌گیری بخش انرژی ، بانک مرکزی، معاملات مالی خارجی و نیز منابع مالی ایران اجرا می‌شود.

برایان هوک در پاسخ به سئوالی درباره آمادگی واشنگتن در کمک به ترکیه در صورت وارد شدن خسارت مالی در همراهی آمریکا در دور دوم تحریم‌ها علیه ایران گفت، بعضی از کشورها در مورد این موضوع به آمریکا سفر کرده‌اند تا در زمینه نگرانی‌های خاص خود رایزنی کنند.

وی با ادعای ترک ایران از سوی 100 شرکت خارجی افزود که دولت آمریکا اینک بر(قطع)  صادرات نفت ایران که حدود 80% درآمدهای مالی این کشور را تامین می‌کند، متمرکز است.

برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در تیر ماه  سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید اما دولت  آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد.

این در حالی است که مقام‌های ترکیه بارها اذعان داشته‌اند که آنکارا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد. مقام‌های ایرانی  نیز می‌گویند آنچه واشنگتن به دنبال باز اعمال آن در 13 آبان است از هم‌اکنون اجرایی شده و تحریم‌های 13 آبان عملا چیزی بر محدودیت‌های ایران اضافه نخواهد کرد.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در نشست خبری تاکید کرد که آمریکا به آرزوی باطل به صفر رساندن صادرات نفت ایران نخواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار