بری: امنیت در سوریه، بارقه امیدی برای فلسطینی‌هاست

رئیس پارلمان لبنان در دیدار با هیأت ایرانی در ژنو گفت ثبات و امنیت در سوریه، امنیت عراق و لبنان بوده و به فلسطینی‌ها این امید را می‌دهد که سرزمین‌های غصب شده خود را آزاد کنند.
کد خبر: ۳۱۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ - 16October 2018

بری: امنیت در سوریه، بارقه امیدی برای فلسطینی‌هاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان سه شنبه (۲۴ شهریور) برقرای امنیت در سوریه را برای منطقه غرب آسیا و آرمان فلسطین مهم دانست.

نبیه بری تأکید کرد: «امنیت در سوریه، امنیت عراق و لبنان بوده و حداقل به فلسطینی‌ها این امید را به آن‌ها می‌دهد که سرزمین‌ها و حقوق خود را پس بگیرند».

او که برای شرکت در صدو‌سی و نهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس (IPU) به سوئیس رفته با هیأت پارلمانی ایران در حاشیه این کنفرانس دیدار کرد.

رئیس پارلمان لبنان طی این دیدار افزود: «هدف از وجود تروریسم داعش، جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) این بود که مسلمانان و مسیحیان از "قبله سیاسی خود" یعنی قدس و آرمان فلسطین دور کند».

نبیه بری در ادامه تأکید کرد که هدف تروریسم در عراق و سوریه تغییر توجه‌ها از کانون فلسطین و ایجاد فتنه بین مسلمان‌ها است.

او همچنین بر ضرورت هشیاری کشورهای منطقه در مورد تروریسم تأکید کرد و گفت که طرح تجزیه عراق همچنان ادامه دارد و برخی به دنبال ایجاد وضعیت مشابه در نوار مرزی شمال سوریه است.

صدو‌سی و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی از  ۲۲ تا ۲۶ مهر ماه با شعار «رهبری پارلمان‌ها در ارتقاء صلح و توسعه در عصر نوآوری و تغییرات فناوری» در ژنو در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار