شاعر و نویسنده سوری:

از سوریه دست نمی‌کشم/ به‌خاطر حمایت از ایران به جشنواره‌ها راهم نمی‌دهند

احلام غانم شاعر و نویسنده مشهور سوری به جنگ در سوریه و آثارش اشاره کرد و گفت: اگر همه گنج‌ها را هم به من بدهند از تابعیت سوری دست نمی‌کشم و پناهنده نخواهم شد.
کد خبر: ۳۱۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ - 17October 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، احلام غانم، شاعر و نویسنده اهل کشور سوریه در گفت‌وگویی به آثار خود و وضعیت موجود در سوریه اشاره کرد. غانم از نویسندگانی است که تابعیت سوری خود را در برابر پیشنهاد پناهندگی به فرانسه و بلژیک نپذیرفت و از روز اول تا پایان جنگ در سوریه ماند.

وی اظهار داشت: من حاضر نیستم در صورتی که همه گنج‌ها را هم به من بدهند از تابعیت سوری خود دست بکشم. من بخش کوچکی از یک زن سوری هستم.

غانم که تاکنون 2 رمان و ده‌ها مجموعه شعر و داستان نوشته است در این گفت‌وگو اشاره کرد که در طول جنگ به استان‌های مختلف سوریه رفته و به خانواده رزمندگان و شهدا سر زده و از آنان دلجویی کرده است.

این نویسنده سوری گفت: من با حمایت از دولت سوریه، ایران و حزب الله بار‌ها از کنگره‌ها و جشنواره‌ها محروم شدم؛ چرا که استراتژی ایران در حمایت از مظلومان جهان را صحیح می‌دانم.

غانم درباره آثار خود و اینکه اثری درباره جنگ‌های مختلف هم دارد، افزود: کتاب «در محضر گلوله» اثری است که به جنگ ایران و عراق، اشغال عراق توسط آمریکا و... می‌پردازد. من در تمام این جنگ‌ها به بچه‌های جنگ پرداخته‌ام.

این نویسنده سوری وطن را به مادری تشبیه کرد که فرزندان بسیار دارد و ممکن است هریک مشکلاتی داشته باشند. او اضافه کرد: در جنگ‌ها ممکن است به مادر هجوم وارد شود، اما او موظف است از تمام فرزندانش با هر عقیده دفاع و انسجام خانواده را حفظ کند.

این شاعر و نویسنده سوری خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم دنیای غرب تصمیماتی می‌گیرد که برای خود نمی‌پسندد، اما برای ما اتخاذ می‌کند؛ همان‌ها برای ما نقشه تجزیه می‌کشند تا کشور ما چندپاره شود، اما من دوست دارم با کتاب‌هایم حقایق را برای آیندگان بازگو کنم تا تاریخ ما را تحریف نکنند.

وی درباره کتابی که روز گذشته در حوزه هنری رونمایی شد، گفت: «جایی که یاسمن زندگی می‌کند» عنوان این کتاب است که نوشتن آن از سال ۲۰۱۴ شروع شد. شخصیت‌های این رمان بر اساس واقعیت است و ایثار و فداکاری زنان، محور کتاب.

غانم در پایان گفت: زن سوری با شجاعت، فداکاری و گذشتی که کرد در جنگ سوریه سهیم بود. او بهای جنگ را پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار