برگزاری نهمین سالگرد شهدای وحدت در زاهدان

نهمین سالگرد شهدای وحدت، شهیدان شوشتری و محمدزاده در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ - 17October 2018

برگزاری نهمین سالگرد شهدای وحدت در زاهدانبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، سردار شوشتری و محمدزاده 9 سال پیش به همراه جمعی از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در 26 مهرماه سال 88 در منطقه پیشین سرباز در حمله انتحاری به دست گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت صبح امروز مراسم گرامی‌داشت نهمین سالگرد شهدای وحدت، خدمت و امنیت با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان، علما و روحانیون، سران و طوایف و خانواده شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

مروری بر تاریخ

مدت زیادی از حضور سردار شوشتری در سیستان وبلوچستان نمی‌گذشت اما داستان خلق‌وخوی پدرانه‌اش در تمام منطقه بلوچستان پیچیده بود به گونه‌ای که در 26 مهرماه  88 مردم خونگرم بلوچ و اهل سنت این خطه از کشور با آغوشی گرم به استقبال وی آمده و برای دیدارش لحظه شماری می‌کردند چرا که فرزندی از فرزندان پاک این انقلاب آمده بود تا با غول محرومیت در جنوب شرق کشور دست‌وپنجه نرم کند.

احساس خطر وهابیت و استکبار از حضور سردار

با آمدن شهید شوشتری، برخی جریان‌های وهابی فعال در منطقه تبلیغات مسموم خود را علیه وی آغاز کردند و تلاش داشتند تا اقوام بلوچ را از او دور کنند، اما نمی‌دانستند که صداقت سردار کار را به‌جایی می‌رساند که حتی برخی از سران طوایف که در طول سال‌ها باهم درگیر بودند، با واسطه‌گری و عشق سردار باهم آشتی کردند و روز به روز محبت و صداقتش باعث جذب بیشتر شیعه و سنی به او می شود.

محبت و عشق به اهل سنت تا لحظه شهادت

بنا بر بازدید سردار شوشتری از نمایشگاه بیرون محوطه همایش نبود اما زمانی که این شهید بزرگوار می‌بیند مردم بلوچستان با چه شوق‌وذوقی صنایع‌دستی را با همت خود درست کرده‌اند، به بازدید تک‌تک غرفه‌ها می‌رود، در صحنه‌ای که لحظاتی قبل از انفجار بود پیرمردی مشغول بافتن دمپایی حصیری است که سردار با دیدن این صحنه به سمت او می‌رود و با گفتن «بارک‌الله» دست پدرانه بر سرش می‌کشد و لحظاتی بعد...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها