​داستان شهیدی که ستاره سهیل بود

کتاب «ستاره سهیل» شامل روایت‌هایی داستانی از سردار شهید محمد اسلام‌نسب، به قلم «محمد ایزدی» منتشر شد.
کد خبر: ۳۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 17October 2018

​داستان شهیدی که ستاره سهیل بودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شهید «محمد اسلام‌نسب» متولد روستای لایزنگان از توابع شهرستان داراب استان فارس بوده که در هنگام شهادت در تاریخ چهارم دی‌ماه 1365 در منطقه شلمچه و در جریان عملیات کربلای 4، فرماندهی گردان امام رضا (ع) را برعهده داشت. این شهید نیز برخلاف حضور تاثیرگذار در جبهه دفاع مقدس، از او کمتر گفته شده است. کتاب «ستاره سهیل» به هدف آشنایی مخاطبان با شهید اسلام‌نسب به نگارش درآمده است.

فصل‌‌بندی کتاب حاضر براساس چهار فصل‌ طبیعت بوده، اما با زمستان شروع می‌شود؛ «فصل زمستان: اسفند 33 تا بهمن 57»، «فصل بهار: فروردین 58 تا خرداد 61»، «فصل تابستان: تیر 61 تا تیر 64» و «فصل پاییز: مهر 64 تا دی 65». در بخش پایانی کتاب نیز فهرست راویان، نام برخی از شهدایی که در کتاب آمده و تصاویری از آن روزها ارائه شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«مدتی بود حس کنجکاوی مرا به سمت انجمن حجتیه کشیده بود. شنیده بودم هدف آن‌ها مبارزه با بهائیت است. چند دوست داشتم که عضو انجمن بودند. چندین‌بار از آن‌‌ها در مورد فعالیت‌های انجمن پرس‌وجو کردم اما جواب درستی به من ندادند. هر وقت به آن‌ها نزدیک می‌شدم صحبتشان را عوض می‌کردند، همین باعث حساسیت بیشتر من نسبت به کارها و فعالیت‌های آن‌ها شده بود.

با محمد که حالا می‌دانستم از انقلابی‌های دو آتشه هست، موضوع را مطح کردم، قرار شد یک روز با هم در یکی از جلسات آن‌ها شرکت کنیم و سر از کار آن‌ها دربیاوریم. با دوستانم هماهنگ کردم و آنت‌ها تاریخ و محل یکی از جلسه‌های انجمن را به ما اطلاع دادند. به اتفاق محمد به آن جلسه رفتیم. بیشتر بحث‌ها و صحبت‌های آن‌ها بحث‌های اعتقادی در مورد امام زمان (عج) بود. بعد از جلسه به مسئول آن جلسه گفتیم:

ـ شما از مراج هم برای فعالیت مجوز دارید؟ با اطمینان گفت: بله، از فلانی و فلانی ... . می‌دانست من و محمد از طرفداران امام خمینی (ره) هستیم. گفت: راستی از آیت‌الله خمینی هم مجوز داریم! محمد گفت: خیلی هم خوب، شما مجوزی را که از حضرت آقا دارید به ما نشان بدهید ما هم قول همکاری به شما می‌دهیم! گفت: هفته دیگر برای شما می‌آورم. بعد از جلسه محمد گفت: اگر اینها واقعا برای فعالیت‌هایشان از حضرت آقا مجوز داشته باشند، ما هم که پیرو ایشان هستیم می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.

یک‌ هفته گذشت و ما مجددا به جلسه آن‌ها رفتیم. اما خبری از مجوز فعالیت از آیت‌الله خمینی نبود. دو سه هفته بعد هم همین‌طور. آن‌قدر این دست و آن‌دست کردند که ما هم قید انجمن را زدیم و برگشتیم سراغ فعالیت‌های انقلابی خودمان.»

نخستین چاپ کتاب «ستاره سهیل» در 496 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 250 نسخه به بهای 45هزارتومان از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار