از سوی پلیس راهور صورت می گیرد

برخورد جدی تر با متخلفان گردش به راست از اول آبان

از اول آبان ماه، با گردش به راست رانندگان در چهار راهها با جدیت بیشتر و جریمه و نمره منفی برخورد می شود.
کد خبر: ۳۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ - 19October 2014

برخورد جدی تر با متخلفان گردش به راست از اول آبان

 به گزارش دفاع پرس، سرهنگ عین الله جهانی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تقاطع هایی که مسیرهای جداگانه ای برای گردش به راست در نظر گرفته نشده است، رانندگان به هنگام قرمز بودن چراغ راهنمایی باید در پشت خط ایست، توقف کنند.

وی اظهار کرد: گردش به راست علاوه بر تخطی به حقوق عابرین پیاده موجب بی نظمی در تردد خودروها می شود بنابراین جریمه یک میلیون ریالی که توسط پلیس یا دوربین کنترل تخلف صادر می شود و 5 نمره منفی برای خودروی شخصی و 10 نمره منفی برای خودروهای عمومی و سنگین در انتظار رانندگان متخلف است.
 
سرهنگ جهانی گفت: براساس ماده 102 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال 1384؛ در تقاطع هایی که مسیر جداگانه گردش به راست با جدول یا خط کشی تعبیه نشده است در هنگامی که چراغ راهنمایی قرمز است و رانندگان قصد گردش به راست را دارند با رعایت احتیاط و حق تقدم عبور وسیله نقلیه و پیادگانی که با چراغ سبز در حال عبور می باشند مجاز به گردش به راست هستند.
 
وی با اشاره به اطلاع رسانی مناسب در این زمینه به شهروندان، گفت: آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص به نحو کاملی صورت پذیرفته و شهروندان دقت لازم در مورد رعایت این قانون را به عمل آورند.
 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نقش مهم شهروندان در اجرای این قانون ،از آنان تقاضا کرد تعامل لازم را برای اصلاح رفتارهای غلط و استقرار نظم و آرامش در گذرگاه عابر پیاده با پلیس داشته باشند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها