ولی‌مراد در کنگره ملی خانواده مطرح کرد؛

برخورد سیاسی با موضوعات زن/ مردم بیشتر نگران ازدواج در سن بالا هستند تا سن پایین

یک فعال حوزه خانواده با انتقاد از برخوردهای سیاسی با موضوعات زنان گفت: آنچه جامعه را نگران کرده بالا رفتن سن ازدواج است نه ازدواج در سن پایین.
کد خبر: ۳۱۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ - 18October 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، توران ولی‌مراد محقق و پژوهشگر حوزه زنان در حاشیه کنگره ملی خانواده در پنل نشست بررسی طرح مجلس برای ممنوعیت ازدواج زیر 18 با بیان اینکه آنچه جامعه را نگران کرده بالا رفتن سن ازدواج است نه ازدواج در سن پایین، اظهار داشت: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد واقعیت‌های موجود برای مجلس و مردم یکی نیست و متاسفانه برخورد‌هایی که با موضوع زن می‌شود، بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد.

این محقق اضافه کرد: شعار‌هایی که در این حوزه مطرح می‌شود منطبق با واقعیات موجود در جامعه نیست، به عبارت دیگر باید به تأکید بگوییم در موضوع زن و خانواده، مراکز رسمی یعنی دولت و مجلس نظام‌مند حرکت نکرده‌اند.

ولی‌مراد با اشاره به لایحه‌هایی مانند لایحه خشونت علیه زنان گفت: در عمل، چنین لایحه‌هایی نه تنها تکریم زن و استحکام خانواده را در پی ندارند، بلکه علیه خانواده بوده و کپی‌برداری از محتواهای غربی هستند.

وی افزود: دولت باید برای مردم خدمات ارائه ندهد، حمایت کند و نقش تسهیل گری داشته باشد. محتوای بسیاری از این طرح‌ها و لوایح از اساس غلط است، چون اختیارات مردم را می‌گیرد.

این محقق تصریح کرد: دولت و مجلس به جای اینکه به سمت ارائه تسهیلات به خانواده و رفع محدودیت‌ها و نواقص بروند، انگشت اتهام را سوی مردم گرفته، اختیارات آن‌ها را می‌گیرند و بر حجم آسیب‌ها می‌افزایند.

ولی‌مراد در پایان گفت: مشکل ما عملکرد مسئولان است و تا زمانی که جهت‌گیری مطالبه‌گری به این سمت نرود که نقطه مطلوب مشخص شود، این آسیب‌ها و موانع باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها