حجت­‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی:

توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، گفت: حادثه کور تروریستی اهواز و پاسخ موشکی سپاه نشان داد که توان نظامی و موشکی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. اگر دست ما خالی باشد گروه­‌های تروریستی جنایات بیشتری را رقم می­‌زنند.
کد خبر: ۳۱۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ - 18October 2018

توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست/ سیاست جمهوری اسلامی در جلوگیری از نفوذ تروریست­‌ها یک سیاست حکیمانه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین شهید «محمد افچنگی» رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی جنوب غرب از شهدای حادثه تروریستی اهواز با حضور حجت­‌الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، آیت الله «سید مصباح عاملی» مدیر حوزه علمیه خراسان، امیر سرتیپ دوم «مجید زارع» جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، امیر سرتیپ دوم «سید احمد احمدیان­پور» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال­‌شرق امام رضا(ع)، خانواده روحانی شهید «محمد افچنگی»، کارکنان نیروهای مسلح مستقر در مشهد و جمعی از علما و فضلا امروز (پنجشنبه) در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد.

حجت‌­الاسلام و المسلمین محمدحسنی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید افچنگی اظهار داشت: هر کس به راحتی نمی‌­تواند به مقام شهادت دست پیدا کند و از طرفی نیز هر خانواده­ای این توفیق را پیدا نخواهد کرد که عزیز خود را در راه حفظ اسلام فدا کند. خانواده شهید افچنگی این شایستگی را در خود ایجاد کرد که شهیدی را در راه اسلام تقدیم کند.

وی ادامه داد: همیشه از شهدا در محافل مختلف یاد می­‌شود چون آنها مایه حیات اسلام و مسلمین هستند؛ در نتیجه خودشان نیز همواره زنده‌­اند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به استناد آیات قرآن کریم حوادث را دارای دو بُعد ظاهری و باطنی دانست و ابراز داشت: ظاهر حادثه جانسوز کربلا که زمینیان و آسمانیان بر این واقعه گریستند و اکنون هم ادامه دارد و تا آخر ادامه خواهد داشت؛ تلخ است اما اینکه اسلام به واسطه حماسه حسینی حیات مجدد یافت و از سپردن اسلام به بایگانی تاریخ جلوگیری کرد باطن با برکت قیام عاشورا است.

حجت­‌الاسلام محمدحسنی خاطر نشان کرد: حادثه کور تروریستی اهواز ظاهری تلخی داشت چون تعدادی از هموطنان­مان همچون روحانی شهید «افچنگی» و کودک خردسال «اقدامی» به شهادت رسیدند و جمعی نیز مجروح شدند، اما این حادثه نیز مثل دیگر حوادث تاریخ اسلام باطنی دارد که برای اسلام مایه خیر و برکت است. از این حادثه تلخ ره‌­آوردهایی نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شد که برای خانواده شهدای این حادثه مایه آرامش خواهد بود.

این مسئول در ادامه به بررسی ره‌­آوردهای حادثه تروریستی اهواز پرداخت و گفت: تقویت انسجام ملی اولین ره آورد این حادثه بود. بعد از این حادثه یکپارچگی ملی بیش از گذشته خود را نشان داد. کشور علی رغم اینکه با مشکلات اقتصادی که ریشه داخلی و خارجی دارد؛ روبرو است اما با وقوع این حادثه مردم در محکومیت این جنایت به میدان آمدند و شعارهایی که در ابتدای انقلاب سر می­‌دادند را سر دادند. در محکومیت حادثه 31 شهرور اهواز، روح وحدت و همدلی و هم صدایی ملی یک بار دیگر خود را در برابر دشمن نشان داد که حامل پیام هشدار دهنده‌­ای به دشمنان انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: تکریم و تجلیل ایثارگران و فداکاران توسط مردم، اظهار تنفر همه جریان­‌های سیاسی از این حادثه تروریستی، آشکارتر شدن قدرت منطقه‌­­ای ایران، به نمایش گذاشتن بخشی از توان نظامی جمهوری اسلامی، تقویت وحدت ارتش و سپاه از دیگر ره‌­آوردهای حادثه تروریستی 31  شهریور اهواز است.

حجت‌­الاسلام محمدحسنی در ادامه گوشمالی یگان موشکی سپاه پاسداران را در هدف قرار دادن مقر ایادی استکبار، تمرینی برای گوشمالی اصلی دانست و افزود: اسلام دین جنگ طلبی نیست ولی در مقام دفاع از دین و ارزش‌­های اسلامی در برابر متجاوز می‌­ایستد. اگر دشمنان با فشنگ مردم ما را هدف قرار بدهند ما با موشک پاسخ سردمداران گروهک‌­های تروریستی را می‌­دهیم و این نشانه قدرت ما است. حمله موشکی سپاه این حقیقت را به دشمنان فهماند که اگر بخواهند به خط قرمزهای امنیتی ما خدشه وارد کنند ما بدون تعارف آنها را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: همه عالم می­‌دانند در منطقه غرب آسیا، نظامی قدرتمندتر از ایران وجود ندارد و بسیاری از کشورهای منطقه به ما نیاز دارند و این را هم می­‌دانند که بدون حضور جمهوری اسلامی قادر نخواهند بود که امور کشوری خود را سازمان بدهند. این جایگاه منطقه­‌ای ایران خیلی فراتر از تحلیل­‌های دیگران است.  

وی سپس به بررسی علل حضور مستشاری جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت پرداخت و گفت: دشمنان مدت زمان زیادی است که با پرداخت هزینه­‌های سنگین به دنبال آن هستند تا این شبهه را در جامعه ایجاد کنند که حضور جمهوری اسلامی در لبنان، سوریه و عراق چه ضرورتی دارد؟ جوانان شهادت طلب و با غیرت با استفاده از قوه تعقل به مجاهدین جبهه مقاومت برای غلبه بر دشمن مشاوره می‌­دهند و این یکی از دلایل حضور مستشاران ایرانی است.

حجت‌­الاسلام محمدحسنی تأکید کرد: اگر ما تروریست‌­ها را در «سوریه»، «دیاله» و «الانبار» زمین­‌گیر نمی­‌کردیم به داخل کشور ما نفوذ می­‌کردند و دیگر آمار شهدای ما این تعداد نبود و میلیون­‌ها نفر از مردم کشورمان را به شهادت می2­رساندند. سیاست جمهوری اسلامی در جلوگیری از نفوذ تروریست­‌ها به ایران در دورتر از مرزها، یک سیاست حکیمانه و دوراندیشانه است.

وی در پایان گفت: حادثه کور تروریستی اهواز و پاسخ موشکی سپاه نشان داد که توان نظامی و موشکی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. اگر دست ما خالی باشد گروه2­های تروریستی جنایات بیشتری را رقم می‌­زنند. ما نمی­‌توانیم دست بر روی دست بگذاریم تا توان نظامی ما کاسته شود و در مقابل، تروریست­‌ها برای هر گونه جنایتی آزادی عمل داشته باشند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار