مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

اعزام گردان زنان ایثارگر نانوای خانوک به اربعین حسینی حرکتی زیبا و ماندگار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: حضور بانوان در اربعین حسینی حمایت از فرهنگ عاشورایی است و قطعا حضور شما زنان ایثارگر خانوک در این عرصه و به ویژه دفاع مقدس باعث افتخار است.
کد خبر: ۳۱۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ - 18October 2018

اعزام گردان زنان ایثارگر نانوای خانوک به اربعین حسینی حرکتی زیبا و ماندگار استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدرضا حسنی سعدی»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در آیین بدرقه گردان زنان ایثارگر نانوای خانوک به کربلا با بیان اینکه قطعاً امام حسین (ع) این قدم‌ها و حرکت شما را پاداش می‌دهد و این حرکت بسیار زیبا و ماندگار است، اظهار داشت: حرکت شما حمایت از فرهنگ عاشورایی است و قطعا حضور شما زنان ایثارگر خانوک در این عرصه و به ویژه در دفاع مقدس باعث افتخار است.

وی با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان خانوک که شهدایی همچون مهدوی، زادخوش و اسدی را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، به نقل خاطره‌ای پرداخت و گفت: در حالی که پس از مجروحیت، اسیر شده بودم و ما را از روی پل بصره عبور می‎دادند، روی یک ماشین نوشته شده بود «حزب الله خانوک»؛ و از کنار ما رد شد آن لحظه من با همه ناراحتی و مجروحیت اظهار خوشحالی کردم و قطعا حضور جوانان خانوک در دفاع مقدس باعث افتخار است.

وی افزود: گردان نانوای خانوک که اعضای آن مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران می باشند و از زمان دفاع مقدس این تشکل را حفظ کرده و برای ادامه دفاع از نهضت حسینی درمناسبت های مختلف از جمله اربعین حسینی با این شور و انرژی وارد می شوند؛ قابل تقدیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: امام حسین (ع) در همه حال و هر قدمی که به سویش برداریم جواب می‌دهد و تشکر خواهد کرد،گفت: نقل شده است: انتفاصه‌ای که در عراق شروع شد، داماد صدام مسئول سرکوب آن شد. او رزمندگان ما را در تپه‌ای نشاند و در حالیکه اسلحه را به سمت آنها گرفته بود، با اشاره به رزمندگان می گفت: شما امام حسین (ع) را انتخاب می کنید یا صدام حسین را؟

یک جوان بلند شد و گفت: من امام حسین(ع) را انتخاب می‌کنم، آن جوان از جمعیت جدا و با گلوله به شهادت رسانید؛ دوباره سئوالش را تکرار کرد و ما چیزی نگفتیم، دوباره یک جوان دیگر بلند شد و همان اتفاق تکرار شد. شب خواب دیدم جوان اولی را که می‌خواستند خاکسپاری کنند، امام حسین(ع) فرمود: او را جزو شهدا خاکسپاری کنید و دومی را فرمودند در ضریح دفن کنید، زیرا اولی از ما طرفداری کرد و نمی‌دانست چه می‌شود و دومی با اینکه می‌دانست چه می‌شود ما را انتخاب کرد.

لازم به ذکر است کاروان گردان نانوای خانوک که اعضای آن مادران ، همسران و خواهران شهدا و ایثارگر می باشند، صبح امروز پنجشنبه ۲۶ مهر ماه در محل یادمان مطهر شهدای گمنام موزه دفاع مقدس کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدا حرکت خود را آغاز کردند و سپس طی مراسمی از زیر قرآن عبور کرده و سفر معنوی خود را به سوی نجف و کربلا به منظور پخت نان برای زائران امام حسین(ع) آغاز نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها