مسئول گردان زنان نانوای خانوک در گفتگو با دفاع پرس:

پخت روزانه ۲۰۰۰ نان توسط گردان زنان نانوای خانوک در کربلا

مسئول گردان زنان نانوای خانوک گفت: مدت ۳ سال است در پیاده روی اربعین حسینی (ع) شرکت می‌کنم و روزی ۲۰۰۰ نان برای زائران امام حسین (ع) پخت می‌شود و زمانی که مردم برای گرفتن نان داغ و تازه در صف ایستاده‌اند، بزرگترین احساس رضایت نصیب اعضای گردان نانوا می‌گردد.
کد خبر: ۳۱۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ - 18October 2018

در حاشیه بدرقه اعزام گردان زنان نانوای خانوک به کربلا، «فاطمه زادخوش» مادر 2 شهید «جابر و مهدی مهدوی» و خواهر شهید «محمدجواد زادخوش» در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس کرمان به تاریخچه تشکیل این گردان پرداخت و اظهار داشت: هنگامی که برادر شهیدم آماده اعزام به جبهه می‌شد، مادرم کربلایی زهرا که لقب «چریک پیر» از طرف سردار «حاج قاسم سلیمانی»  گرفته است، نان بربری همراه «محمد‌جواد» می‌کرد و پس از مدتی با پیشنهاد مادرم و موافقت سردار سلیمانی نان بربری پخت و به جبهه اعزام گردید.

وی بیان داشت: کم کم با پیوستن زنان خانوکی به این گروه، گردان زنان نانوا تشکیل شد و زنان خانوک از ساعت 3 صبح تا 8 شب به پخت نان مشغول بودند و زمانی که تنها 6 ماه از جنگ گذشته بود، این حرکت شروع شد و هر هفته تقریباً یک کامیون نان پخت شده، به جبهه اعزام می‌شد و به این شیوه زنان خانوک علاوه بر اعزام همسران و فرزندانشان به جبهه، خود نیز نقش فعالی در پشتیبانی جنگ داشتند.

فاطمه زادخوش در ادامه اظهارداشت: مدت 3 سال است در پیاده روی اربعین حسینی(ع)شرکت می کنم و روزانه  2000 نان برای زائران پخت می‌شود و اکنون با 64 سال سن با عشق و علاقه بسیار در این مراسم حضور پیدا می کنم.

پخت روزانه 2000 نان توسط گردان زنان نانوای خانوک در کربلا//در حال ویرایش

وی ادامه داد: هر روز با خواندن دعا و زیارت عاشورا و به نام یکی از شهدا کار پخت نان را شروع می کنیم و ثواب این کار را به شهدا هدیه می‌دهیم و در حقیقت با روحیه دوران دفاع مقدس کار پخت نان را انجام می‌دهیم و زمانی که مردم برای گرفتن نان داغ و تازه در صف ایستاده اند، بزرگترین احساس رضایت نصیب اعضای گردان نانوا می‌شود.

پخت روزانه 2000 نان توسط گردان زنان نانوای خانوک در کربلا//در حال ویرایش

مسئول گردان بانوان نانوای خانوک ادامه داد: گردان خانوک بیش از 40 نفر عضو دارد که عمده آنها مادر، همسر و خواهران شهدا هستند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار