نماینده ولی فقیه در لرستان:

باید تلاش کنیم موانع حضور مردم در اربعین را برطرف کنیم

آیت الله سید احمد میرعمادی گفت: باید تلاش کنیم با مدیریت و پشتیبانی موانع را برای حضور مردم در مراسم اربعین برطرف کنیم چرا که برگزاری باشکوه این پیاده روی هم حمایت ائمه جمعه و هم مسئولین را نیاز دارد.
کد خبر: ۳۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ - 18October 2018

باید تلاش کنیم موانع حضور مردم در اربعین را برطرف کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه لرستان اظهار داشت: بهترین مکان و بهترین چیزی که می توان به وسیله او خدا را محبوب مردم کرد، نماز جمعه است.

وی گفت: نماز جمعه محل بیم، امید، محبت و معرفت است و نماز جمعه سبب بیم و ترس دشمن است، لذا در روایتی امام رضا(ع) فرمود «نماز جمعه توبیخی برای منافین و مستکبرین است»؛ از سوی دیگر نماز جمعه موجب امید در دل دوستان و مومنان ومحل محبت خدا است.

 آیت الله میر عمادی با بیان اینکه امروز در کشور نماز جمعه یک نهاد سربلند و تاثیرگذار بر افکار عمومی است، افزود: چون این نماز در حقیقت نمازی است که از آن تعبیر به ذکر الله شده است، ما ائمه جمعه رسالت بسیار سنگینی به دوش داریم،  مهم ترین رسالت ما پاسداری از دین خدا است؛ مهم ترین رسالت ما آگاهی بخشی دینی و سیاسی به مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مردم نیازمند به اطلاعات صحیح و آگاهی هستند و امام جمعه این کار را انجام می دهند، عنوان کرد: امروز در کشور نماز جمعه یک نهاد سربلند و تاثیرگذار بر افکار عمومی است، نماز جمعه مرکزی است برای برهم زدن توطئه دشمنان.

وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین یک حرکت عظیم و باشکوهی است که موجب حیرت جهانیان شده است و شخص رهبری این حرکت عظیم را تایید کرده است، هنوز ستاد اربعین امسال تشکیل نشده بود که رهبری در اجتماع بسیجیان مسئله اربعین را مطرح کرد و فرمودند: تاثیر این پیاده روی بر کسی پوشیده نیست چرا که ارزش معنوی و اخروی فراوان دارد و نشانه عشق و اردات مردم به وجود امام حسین(ع) است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آرزوی انبیا واولیای الهی این بوده است که ادیان الهی بر محور امام حسین(ع) گرد هم آیند، خاطر نشان کرد: امروز پیاده روی اربعین مانور اقتدار و قدرت و عظمت امت اسلامی به خصوص شیعیان است وزمانی که سیل عظیم میلیونی راه می افتد به سمت حرم امام حسین(ع)، این کار عظیمی است و نشانه یک پارچگی ادیان الهی بر محور امام حسین است و این دستاورد کمی نیست.

وی با تاکید بر اینکه جا دارد این حرکت عظیم را حمایت، تشویق و ترغیب کنیم، افزود: باید تلاش کنیم با مدیریت و پشتیبانی موانع را برای حضور مردم در مراسم اربعین برطرف کنیم چرا که برگزاری باشکوه این پیاده روی هم حمایت ائمه جمعه و هم مسئولین را نیاز دارداستان در سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی در برگزاری پیاده روی اربعین داشته و ان شاء الله امسال هم همینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به چهلمین سال پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: الان از یک طرف می بینیم در چهلمین سال پیروزی انقلاب دشمنان ما در راس آن ها آمریکا و استکبار بی رحمانه برای براندازی نظام تلاش می کنند، به هیچ چیزی رحم نمی کنند و پایبند به قوانین بین المللی نیستند؛  علاوه بر آن با استفاده از رسانه و تبلیغات روانی یک تصویر غلط و غیرواقعی و یک سیاه نمایی از نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند 22 بهمن را تحت الشعاع قرار دهند، افزود: دشمنان  مشکلات جامعه ما را برجسته می کنند تا مسئولان نظام را ناتوان از حل مشکلات مردم جلوه دهند وظیفه بنا بر این وظیفه ما ائمه جمعه و مسئولین دراین شرایط بسیار سنگین است مخصوصا کسانی که تریبون در اختیار دارند و با افکار عمومی سر و کار دارند؛ علما، روحانیت و مسئولین بسیج شوند برای نکوداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب.

وی تصریح کرد: در این شرایط وظیفه ما تکیه روی پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف است چرا که این پیشرفت ها مردم را امیدوار می کند و موجب امیدواری در دل مردم می شود و باید تکیه بر اقتدار ایران اسلامی داشته باشیم، ایران کشوری قدرتمند است و با قدرت در مجامع بین المللی حاضر می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه باید تکیه بر نفوذ معنوی ایران داشته باشیم یاد آور شد: امروز در منطقه بدون ایران هیچ تصمیمی نمی توانند بگیرند وباید تکیه بر استقلال جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، امروز در دنیا کشوری مانند ایران مستقل نیست چرا که  بدون تکیه به شرق و غرب روی پای خود ایستاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها