رویش جدید در فضای مطبوعات سینمایی کشور؛

بازگشت «نقد سینما» به دکه‌ پس از پنج سال/ «مدیریت فرح‌نگی» و ناگفته‌های داغ «بهروز افخمی»

شماره نخست از دور جدید ماهنامه‌ی «نقد سینما» با تلاش جمعی از روزنامه نگاران و منتقدین سینمایی جبهه فرهنگی انقلاب منتشر شد.
کد خبر: ۳۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ - 19October 2014

بازگشت «نقد سینما» به دکه‌ پس از پنج سال/ «مدیریت فرح‌نگی» و ناگفته‌های داغ «بهروز افخمی»

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، ماهنامهی نقد سینما متعلق به حوزهی هنری سازمان تبلیغات اسلامی که سابقهی انتشار آن نخستین بار به سال 1373 برمیگردد و تاکنون تحت نظر افرادی چون «مسعود فراستی»، «ناصر هاشمزاده» و «عزیزالله حاجی مشهدی» منتشر شده است، پس از پنج سال توقف انتشار، با مسئولیت «محمدرضا رضاپور» به عنوان دبیر تحریریه روی دکهها رفته است.

نخستین شمارهی دور جدید «نقد سینما»، شامل گفتگوی مفصلی با «بهروز افخمی» پیرامون کارنامهی کاریاش، حضور در مجلس ششم، همهی حواشی فیلم «فرزند صبح»، چرایی ساخت «شوکران»، سفر به کانادا و فیلم آخرش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و ....، گفتگو با «روحالله حجازی» پیرامون فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، گفتگو با «حامد محمدی» دربارهی تصویر روحانیت در فیلم «فرشتهها با هم میآیند»، گفتگو با «محمدعلی نجفی» و «مهدی کلهر» اولین مدیران سینمای ایران پیرامون تصمیمات تاریخی و مدیریت دههی شصت سینمای ایران، گفتگوی داغ و چالشی با «احمد میرعلایی» پیرامون عملکردش در بنیاد سینمایی فارابی است.

پروندهی ویژهی مجله نیز با عنوان «مدیریت فرحنگی» به مدیریت سینمای ایران در دههی شصت و تأثیر آن بر شکلگیری سینمای پس از انقلاب با نگاه به دو جریان فیلمفارسی و فیلم شبهروشنفکری و تأثیر نگاه فاسد «فرح دیبا» بر آن میپردازد.

Displaying 1.jpg


پروندهی فیلم «نوح» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» و بررسی تصویر پیامبران در هالیوود، بررسی فیلمهای روی پردهی سینمای ایران و جهان، گفتگو با «مرتضی پایهشناس» کارگردان مستند تحسینشدهی «به خاطر دخترم سمیه» و گفتگو با «محمدمهدی پوروزیری» کارگردان فیلم داستانی نیمهبلند «رو به قبله»، پروندهی مستند کاندیدای اسکار شدهی «پنج دوربین شکسته» به همراه گفتگو با کارگردان آن و دهها یادداشت و گزارش خواندنی دیگر از جمله دیگر مطالب شمارهی نخست نقد سینما هستند.

لازم به ذکر است که شماره نخست دور جدید ماهنامهی نقد سینما در 196 صفحه به قیمت 6000 هزار تومان از امروز روی دکههای مطبوعاتی رفته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار