مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات عنوان کرد

تهاجم وزارت اطلاعات به سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: مقابله در سه حوزه مهار، فریب، نفوذ و تهاجم به سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه از جمله اهداف این اداره کل است.
کد خبر: ۳۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ - 19October 2014

تهاجم وزارت اطلاعات به سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در همایش سیامین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در جمع مدیران کل، فرمانداران، ائمه جمعه و اصحاب رسانه با تشریح فعالیتهای اداره کل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات اظهار داشت: واکسینه کردن مخاطبین خاص، نخبگان، روحانیان، دانشجویان و اقشاری که دارای اطلاعات طبقه بندی هستند؛ از جمله فعالیتهای این اداره کل است.

وی به ضرورت آشنایی با دامهای دشمن و سرویسهای اطلاعاتی بیگانه اشاره کرد و افزود: مقابله با تعرضات سرویس های بیگانه؛ گسترش فرهنگ ضد اطلاعاتی در کشور و ایجاد بستر امن برای امنیت ملی، حفاظت و صیانت از سرمایههای نظام از جمله اهداف این اداره کل است.

وی در ادامه به تقویت هویت و عرق ملی و حفاظت از سرمایههای نظام از قبیل مدیران، نخبگان، متخصصان و مراکز حیاتی و مهم کشور اشاره و ابراز کرد: با توجه به شیوههای نوین جاسوسی؛ جریانسازی اطلاعاتی، تبادل اطلاعات میان سرویسهای جاسوسی بیگانه، حذف نخبگان و یا ربایش آنها، اهمیت فعالیت در این حوزه را بیش از پیش روشن میسازد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات تاکید کرد: سرویسهای اطلاعاتی موساد و سیا به دنبال کسب اطلاعات هستهای، نظامی، زیرساختی در جمهوری اسلامی ایران هستند و در این راستا هجمه گستردهای از سوی آنها علیه جمهوری اسلامی انجام میشود.

وی با تاکید بر تغییر روش جاسوسی از سنتی به نوین و مجازی؛ تصریح کرد: امروز ارتباطگیری از طریق فضای مجازی صورت میگیرد و تبادل اطلاعات نیز از طریق سیستم مجازی است و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در این زمینه توفیقات خوبی داشته است.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: مقابله در سه حوزه مهار، فریب، نفوذ و تهاجم به سرویسهای جاسوسی کشورهای بیگانه از جمله اهداف این اداره کل است.

وی با اشاره به وجود سازمانهای اطلاعاتی در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: همافزایی و تبادل اطلاعاتی میان سازمانهای اطلاعاتی کشور و مقابله با براندازی نرم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار