اسحاقی:

امروزه با دو چالش میانگین سن ازدواج و میانگین طول زندگی روبرو هستیم

معاون برنامه‌ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروزه ما با چالش‌هایی از جمله میانگین سن ازدواج و میانگین طول زندگی روبرو هستیم.
کد خبر: ۳۱۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ - 18October 2018

امروزه با دو چالش میانگین سن ازدواج و میانگین طول زندگی روبرو هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، محمد اسحاقی معاون برنامه‌ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختتامیه کنگره ملی خانواده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تجربه موفق مردم در تمامی صحنه‌ها بوده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن تامید می‌شود حضور مردم در تمامی صحنه‌ها است.

وی با بیان اینکه موضوع تهدید جمعیت همواره بر آن تاکید شده است، گفت: امیدوارم شما حضور فعالی در الگوی پایه ایرانی اسلامی در پیشرفت داشته باشید، سندی که ۵۰ ساله آینده ایران اسلامی را رقم‌ می‌زند.

اسحاقی افزود: امروز باید در حوزه اجتماعی، فرهنگی و ... مردم حضوری فعال داشته باشند؛ سند مهندسی فرهنگی را بازخوانی کنید و بندبند آن را در حوزه خانواده پیاده کنید و هرکجا نیاز باشد مطالبه گری کنید.

معاون برنامه‌ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند آن را با دورترین کشورها به گفتمان گذاشتم موضوع خانواده است.

وی با اشاره به تصویب برنامه تشکیل، تحکم و تعالی خانواده اظهار داشت: با تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی ستاد زنان و خانواده شکل گرفت و در حوزه خانواده تصمیم‌گیری می‌کنند.

اسحاقی افزود: امروزه ما چالش هایی از جمله میانگین سن ازدواج و میانگین طول زندگی داریم.

وی با اشاره به جلسه آینده محضر مقام‌معظم رهبری پیگیری اسیب‌های اجتماعی است، گقت: در حوزه خانواده و طلاق در محضر مصام معظم رهبری گزارش‌هایی داده خواهد شد و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه معرفی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی محورهای تاکیدی حضور گروه های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها است،گفت: باید این جلسات را در استان‌های مختلف برگزار کنیم و همه دستگاه‌های فعال در حوزه خانواده حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها