عمار الحکیم:

کشورهای همسایه به ثبات و امنیت عراق کمک کنند

رئیس جریان «الحکمه» عراق در دیدار با سفیر آنکارا در بغداد به اشتراکات بین عراق و ترکیه اشاره و مجددا بر سهم عادلانه عراق از حوض دجله و فرات تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ - 19October 2018

کشورهای همسایه به ثبات و امنیت عراق کمک کنندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «عمار الحکیم» رئیس جریان «الحکمه» عراق با «فاتح یلدیز» سفیر آنکارا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

«الحیکم» در جریان این دیدار از کشورهای همسایه عراق خواست که در امنیت و ثبات به این کشور کمک کنند.

دفتر رئیس جریان «المحکه» عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در جریان دیدار با «یلدیز»، روابط ۲ جانبه ترکیه و عراق را بررسی و بر اهمیت توسعه آن تأکید کرد؛ به نحوی که به سود منافع ۲ ملت باشد.

شبکه «رووداو» به نقل از «الحکیم» گزارش داد که عراق انتخابات پارلمانی را انجام داد و پایبندی خود به روند دموکراسی واقعی و احترام به صندوق‌های رأی را ثابت کرد.

وی در ادامه اعلام کرد که ثبات عراق به سود ثبات و امنیت منطقه است.

رئیس جریان «الحکمه» اظهار داشت که عراق تصمیم دارد در تشکیل کابینه آتی، بر اساس منفعت ملی، برنامه‌ریزی‌ها و در سقف‌های زمانی معینی رفتار کند.

«الحکیم» با بیان اینکه عراق و ترکیه مشترکات زیادی با هم دارند، اعلام کرد که باید بر اساس همین مشترکات رفتار کرد.

وی با تأکید بر اینکه عراق توانست تروریسم را بیرون براند، خاطرنشان کرد که این کشور موفق شد از مرحله صف‌بندی و جبهه‌بندی‌های محدود عبور و الگویی را در تحویل مسالمت‌آمیز قدرت و تبادل نقش‌ها ارائه دهد.

این مسئول عراقی همچنین تصریح کرد که جریان «الحکمه» به «عادی عبدالمهدی» مأمور تشکیل کابینه این کشور اجازه داده است که هر کس را برای فراکسیون دولتی «الحکمه» مناسب می‌داند، انتخاب کند.

«الحکیم» هدف از این اقدام را مضاعف کردن تلاش‌ها در این مرحله برای تحقق آرمان‌های ملت عراق در ارائه خدمات به آنان عنوان کرد.

وی در پایان با تأکید مجدد بر سهم عادلانه عراق از حوض دجله و فرات، اعلام کرد که عراق در پی نزدیک‌سازی دیدگاه‌هاست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها