لیبرمن مدعی شد

اروپایی ها برای جلب رأی مسلمانان از فلسطین حمایت می کنند

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای توجیه روند افزایشی حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی در بین کشورهای اروپایی، مدعی شد که این حمایت‌ها برای جلب رأی اتباع مسلمان اروپایی در انتخابات است.
کد خبر: ۳۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ - 19October 2014

اروپایی ها برای جلب رأی مسلمانان از فلسطین حمایت می کنند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «اویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای توجیه روند افزایشی حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی در بین کشورهای اروپایی، مدعی شد که این حمایتها، اقدام احزاب دستچپی اروپا برای جلب رأی اتباع مسلمان اروپایی در انتخابات است.

وی برای توضیح در خصوص این اتهام عمومی به سیاستمداران اروپایی، «اد میلیبند» رئیس حزب کارگر انگیس را به عنوان مثال نام برد و با «جوان» خطاب کردن وی گفت: «میلیبندِ جوان تنها برای جمع کردن رأی مسلمانان بریتانیا از فلسطینی حمایت میکند و این کار نوعی رشوه دادن در عرصه سیاست است.»

وی برای انتقاد از سیاستمداران اروپایی به همین گفتهها اکتفا نکرد و افزود: «سخنان فتنه انگیزانه سیاستمداران اروپایی شاید بتواند برای آنها رأی جمع کند ولی خسارات فراوانی به اسرائیل وارد می کند».

پارلمان انگلیس چندی پیش به طرحی «نمادین و غیرالزامآور» رأی داد که به موجب آن دولت بریتانیا میتواند دولت مستقل فلسطینی را در صورت تشکیل، به رسمیت بشناسد.

فشار افکار عمومی در دیگر کشورهای اروپایی نیز مقامات دولتی و به خصوص رهبران احزاب را به واکنش و اعلام حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی واداشته است.

صهیونیستها به شدت از این حرکت سیاسی فراگیر ناراحت هستند.

فلسطینیها چندی پیش طرحی را برای به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل خود در میان ملل متحد به سازمان ملل ارائه دادند که در صورت تصویب آن، سازمان ملل متحد از صهیونیستها «خواهد خواست» که تا مرزهای تعیین شده در سال 1967 عقب بروند.

نمایندگان آمریکا در سازمان ملل با تلاش بسیار، رأی گیری در خصوص این طرح را تا اوایل سال 2015 میلادی به تعویق انداختند ولی فلسطینیها اصرار دارند که تکلیف این مورد هر چه زودتر مشخص شود.

وزیر خارجه صیونیستها به مناقشه لفظی میان «جان کری» و وزرای صهیوینست هم واکنش نشان داد و با جانبداری از آمریکا گفت: «وقتی مهمات ما در طول عملیات صخره سخت شد، این آمریکا بود که برای ما مهمات فرستاد؛ این آمریکا بود که به ما پول لازم برای طراحی و ساخت گنبد آهنین را داد. این آمریکا بود که در شورای حقوقبشر سازمان ملل در کنار ما ایستاد.»

جان کری گفته بود که ناکامی اسرائیل در رسیدن به توافق صلح با تشکیلات خودگردان باعث رشد داعش شده است.

«نفتالی بنت» وزیر اقتصاد صهیونیستها در واکنش به سخنان کری گفته بود که «اظهارات (جان کری) درباره مناقشه اسرائیلی- فلسطینی داعش را تشویق میکند و باعث تقویت تروریسم در سراسر جهان میشود.»

«گیلاد اردان» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از حزب «لیکود» نیز از سخنان جان کری انتقاد کرده و با به چالش کشیدن فهم وزیر خارجه آمریکا از تحولات خارمیانه گفته بود: «این اظهارات نشاندهنده بحران در عدم فهم اوضاع خاورمیانه، به طور کلی و درگیری اسرائیلی-فلسطینی به طور خاص است.»

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها