امام‌جمعه موقت کاشان تأکید کرد؛

ضرورت تولید بیشتر آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «علی احتشام» با اشاره به آثار ساخته شده هنری و فیلم‌های دفاع مقدس، گفت: ما در هنر فیلم و سینما آثار کمی از دوران دفاع مقدس و جنگ ساخته‌ایم و این آثار کافی نیست، بلکه تنها گوشه‌ای از آن دوران است.
کد خبر: ۳۱۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ - 19October 2018

ضرورت تولید بیشتر آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌ پرس از همدان، حجت‌الاسلام «علی احتشام» امام‌جمعه موقت کاشان، در مراسم سالگرد شهید «چیت‌سازیان» و شهدای اطلاعات عملیات سپاه «انصار‌الحسین» استان همدان، اظهار داشت: یکی از سرمایه‌دار‌ترین جمع‌های روی زمین، این مجامع برپایی سالگرد شهدا و تجلیل از مقام شامخ این بزرگ‌مردان است.

وی افزود: مردم همدان در مراسم شهید «همدانی» و به فاصله یک هفته مراسم به این بزرگی برای شهید «چیت‌سازیان» برگزار کردند که این نشان از ثبات قدم در این راه دارد و این‌که ملت هنوز خسته نشده‌اند و پای آرمان‌ها و راه شهدا مانده‌اند تا از این مرز و اسلام و نظام پاسداری کنند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به آثار ساخته شده هنری و فیلم‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ما در هنر فیلم و سینما آثار کمی از دوران دفاع مقدس و جنگ ساخته‌ایم و این آثار کافی نیست، بلکه تنها گوشه‌ای از آن دوران است.

وی یادآور شد: برای نسل جوان باید تلاش کرد، فیلم‌سازان هم خود اقرار به این دارند که فیلم‌های ساخته شده گوشه‌ای از دوران جنگ است و باید بیشتر تلاش شود که این ظرفیت وجود دارد.

احتشام عنوان کرد: در آغاز جنگ، «صدام» با توجه به آمارهای کشور‌هایی که به وی کمک می‌کردند، تصور داشت که ایران شرایط خوبی ندارد، برخی ارتشی‌ها فرار کرده‌اند و سپاه آن‌چنان قدرتی ندارد و رهبری مملکت دست روحانیون است که زیاد از نظامی‌گری و جنگ، اطلاعاتی ندارد؛ پس می‌تواند به سرعت تهران را تصرف کند. به همین دلیل جنگ با ایران را یک گشت نظامی معرفی کرد.

وی با اشاره به قرارداد‌های «ترکمانچای» و مشابه آن، ادامه داد: در زمان پادشاهان در ایران مشاهده می‌شود که هر دوران قسمتی از ایران را برای دست‌یابی به امتیاز از دست داده‌اند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده‌اند دوران بزن و در رو تمام شده است، افزود: امروز اگر دشمن پای خود را دراز کند، جواب خود را با موشک‌ها خواهد دید.

وی اظهار داشت: شهدا در روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت و از ما می‌پرسند که بعد از ما شما چه کردید؟ چرا از امام خمینی و راهش دفاع نکردید؟

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این‌که آن‌طور که باید حق شهدا را ادا نکرده‌ایم و به شهدا و امام راحل اعتماد نکردیم، گفت: چطور می‌شود کشوری در عرصه دفاع و نظامی و موشک به این قدرت امروز برسد که همه دشمنان بترسند، ولی در مساله پوشک، رب و محصولات مهم روز کم بیاورد؟

حجت‌الاسلام احتشام با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین و اجتماع میلیونی شیعیان، ابراز کرد: این تجمع میلیونی و پیاده‌روی بزرگ که چشم دشمن را هم پر کرده و در دنیا صدا کرده است، به برکت خون شهداست و جز این نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها