امام جمعه موقت اهواز؛

سفر اربعین به بزرگترین اجتماع انسانی و معنوی تبدیل شده است

حجت‌ الاسلام حسن زاده گفت: تعداد بسیاری رفتن‌شان را به کربلا شروع کردند و امروز این حرکت به بزرگترین اجتماع انسانی و معنوی تبدیل شده است. افراد بسیاری از سراسر دنیا بدون اینکه بر دولت‌ها هزینه‌ای تحمیل شود، در این اجتماع شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ - 19October 2018
سفر اربعین به بزرگترین اجتماع انسانی و معنوی تبدیل شده استبه گزارش دفاع پرس از اهواز، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید«ابوالحسن حسن‌زاده»، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز اظهار داشت: تعداد بسیاری رفتن‌شان را به کربلا شروع کردند و امروز این حرکت به بزرگترین اجتماع انسانی و معنوی تبدیل شده است. افراد بسیاری از سراسر دنیا بدون اینکه بر دولت‌ها هزینه‌ای تحمیل شود، در این اجتماع شرکت می‌کنند.

حسن‌زاده به بیان آداب زیارت پرداخت و عنوان کرد: این زیارت اربعین آدابی دارد و باید اهمیت این زیارت را بدانیم؛ زیارت باید بامعرفت باشد، زائران قبر سیدالشهداء پیامبران و ملائک هستند، خاتم انبیا(ص) و اهل بیت(ع) برای زائران مزار سیدالشهدا(ع) دعا می‌کنند. زائرانی که آداب زیارت را رعایت کنند بخشیده می‌شوند، زائران قبر سیدالشهداء در روز قیامت در امان هستند و زیارت قبر امام حسین(ع) یک عبادت است و باید بااخلاص و حضور قلب باشد؛ این‌ها از جمله مواردی است که در روایات تاکید شده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ساده بودن سفر، خوش رفتاری، کم صحبت کردن، خضوع و رعایت مسائل بهداشتی، مراقبت از چشم، همراهی با دیگران و دوری از گناه در روایات توصیه شده که از جمله آداب سفر است؛ سفر اربعین باید به زائر بصیرت و آگاهی را اضافه کند. خیلی از کسانی که با امام مقابله کردند، حق و باطل برایشان معلوم بود اما اراده نداشتند و این سفر باید به آرمان خواهی و کمال گرایی در ما کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت «سیدمصطفی خمینی» فرزند امام راحل گفت: در آن زمان مرگ وی مشکوک بود و شواهد نشان داد که به شهادت رسیده است؛ امام خمینی(ره) او را امید آینده انقلاب معرفی کرد و در سوگ او صبر عارفانه داشتند.

حسن‌زاده با اشاره به تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از نیروهای انقلاب نگرانند که در پی این لایحه راهی برای سلطه دشمن بر انقلاب باز شود؛ شورای نگهبان از مخالفان و کارشناسان و وزیر امور خارجه دعوت کرد و نظرات را شنید و آیت‌الله جنتی هم گفت که امیدواریم آنچه انجام می‌هیم به نفع مردم و انقلاب باشد. ما انتظارمان از شورای نگهبان این است در بررسی این لایحه بدون حب و بغض آنچه که به نفع مردم و انقلاب است را در نظر بگیرد. اما به همه کسانی که روحیه انقلابی دارند اطمینان می‌دهیم چه این لایحه تصویب شود و چه نشود، براساس آنچه که در قانون اساسی کشور آمده ما تا آخرین قطره خون دست از حمایت از حزب‌الله، همه مستضعفین جهان و همه کسانی که علیه استکبار مبارزه می‌کنند، برنمی‌داریم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گستاخی جدید سعودی و آمریکا در قتل جمال خاشقجی گفت: او یک منتقد است و خودش هم اعلام کرده بود که اپوزیسیون نیست. این مساله آمریکا را امروز بر سر دوراهی قرار داده؛ باید از بین شعارهای حقوق بشری و پول‌های سعودی یکی را انتخاب کند که البته هر دو این‌ها رسوایی به بار دارد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان نیز اشاره کرد و گفت: ایشان بر مواردی همچون جنگ رسانه‌ای، مقایسه قبل از انقلاب و الان در پیشرفت‌های علمی و ... تاکید داشتند. آینده ما ان‌شاالله بسیار امیدوار کننده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها