عضو هیات مدیره و معاون فروش و بازاریابی شرکت سازه پویش:

فرانسوی‌ها خواستار واردات «کوئل» خودرو از ایران هستند/ دانش و خلاقیت محور صنعت قطعه‌سازی

عضو هیات مدیره و معاون فروش و بازاریابی شرکت سازه پویش گفت: فرانسوی‌ها خواستار واردات کوئل خودرو از ایران هستند.
کد خبر: ۳۱۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ - 20October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع اصلی کشور نقش بسزایی در رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد. این صنعت به واسطه بهره‌گیری از شاخه‌های مختلف فنی و مهندسی، یک صنعت پیشرو با ارزش افزوده بالا به حساب می‌آید.

در این راستا گروه قطعات خودرو «عظام» بزرگترین توليد كننده قطعات اصلی خودرو در كشورمحسوب می‌شود که 12 شرکت مستقر در تهران و چندین استان دیگر را تحت پوشش خود دارد.

این گروه علاوه بر تامین نیاز خودروسازان داخلی، محصولات با کیفیت و استاندار خود را به 11 کشور جهان نیز صادر می‌کند.

فرانسوی‌ها خواستار واردات «کوئل» خودرو از ایران هستند/ دانش و خلاقیت محور صنعت قطعه‌سازی

«عباس حاتمی» عضو هیات مدیره و معاون فروش و بازاریابی شرکت سازه پویش، از شرکت‌های زیرمجموعه گروه عظام در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید این شرکت در استان البرز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید قطعات پلیمری و نمایی خودرو از مهمترین محصولات تولیدی شرکت سازه پویش است. در این کارخانه 2 مجموعه داشبورد برای خودروهای پارس و رانا تولید می شود که برای این منظور، 200 قطعه با هم اسمبل می شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه ظرفیت تولید 200 داشبورد در روز را دارد، گفت: 80 درصد مواد اولیه داشبورد در داخل کشور فراهم می شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: این شرکت با برخورداری از دستگاه ها و فناوری‌های های تک (High Tech) از سال 83 در بورس حضور دارد که این مساله کمک کرد تا از نظر دانش و سهامداری هرچه بیشتر توسعه بیابد و رشد روز افزونی را تجربه کند.

فرانسوی‌ها خواستار واردات «کوئل» خودرو از ایران هستند/ دانش و خلاقیت محور صنعت قطعه‌سازی

خودکفایی در تولید برخی قطعات خودرو/ فرانسوی‌ها خواستار واردات کوئل خودرو از ایران شدند

وی به بومی سازی قطعات الکترونیکی های تک در این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: با صرف سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون دلاری در خطوط، اکنون در تولید مجموعه «جلو آمپر» به خودکفایی رسیدیم، همچنین تولید قطعات شبکه خودرو در بخش الکترونیک با سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری داخلی‌سازی شده است.

عضو هیات مدیره و معاون فروش و بازاریابی شرکت سازه پویش اضافه کرد: این شرکت تولید سنسور سیستم هشدار دهنده دنده عقب خودرو سواری را به عنوان نخستین محصول خود در کارنامه دارد و امروز بیش از 300 نوع محصول در این شرکت تولید شده است.

حاتمی در ادامه متذکر شد: یکی از کارهای شاخص انجام شده در شرکت عظام واردات خط کویل موتور (یکی از اقلام مدیریت سوخت رسانی خودرو) تحت لیسانس کشور فرانسه است. در این زمینه 5 میلیون یورو سرمایه گذاری شده و طی چند ماه آینده خط تولید آن راه اندازی و محصولات آن وارد بازار داخلی خواهد شد.

وی تصریح کرد: داخلی سازی کوئل خودرو مطابق با آخرین فناوری روز جهان در شرکت عظام مراحل پایانی و آزمایشی خود را می گذراند و واردات این قطعه برای استفاده در خطوط تولید خودروسازان فرانسوی درخواست شده است.

فرانسوی‌ها خواستار واردات «کوئل» خودرو از ایران هستند/ دانش و خلاقیت محور صنعت قطعه‌سازی

ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی/ تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت قطعات خودرو

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ماه های گذشته، عنوان کرد: تا پایان مردادماه سال جاری، ارز دولتی 4200 تومانی به این گروه صنعتی تعلق گرفت و خریدهای مورد نیاز بر مبنای این ارز انجام شد، اما اکنون ارز نیمایی جایگزین آن شده، هرچند هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.

حاتمی تصریح کرد: به دلیل نوسان های نرخ ارز طی چندماه گذشته، همچنین افزایش قیمت مواد اولیه داخلی مثل فولاد، مس، آلومینیوم و مواد پلیمری، قیمت قطعات خودرویی نیز باید با افزایش همراه شود.

وی بیان داشت: در این خصوص منتظر تصمیم شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده در قیمت‌گذاری جدید خودروها هستیم تا براساس آن افزایش قیمت های پیشنهادی خود را ارایه دهیم. هرچند به دلایل یاد شده اکنون ارزبری محصولات تولیدی در این گروه صنعتی رو به کاهش است که خود منجر به افزایش قیمت‌های کمتری می‌شود.

فرانسوی‌ها خواستار واردات «کوئل» خودرو از ایران هستند/ دانش و خلاقیت محور صنعت قطعه‌سازی

فرانسوی‌ها خواستار واردات «کوئل» خودرو از ایران هستند/ دانش و خلاقیت محور صنعت قطعه‌سازی

عضو هیات مدیره و معاون فروش و بازاریابی شرکت سازه پویش، خواسته اصلی این گروه صنعتی از مسئولان را حمایت از تولید داخل برشمرد تا بتوانند در یک بازار متعادل و پایدار به انجام فعالیت بپردازند.

حاتمی یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکت عظام در چند سال اخیر را به کارگیری 80 مهندس در بخش تحقیق و توسعه شرکت برشمرد که امروز هم این تیم قادر است در ساختار کنونی اقتصاد با نوسان اندک به فعالیت خود ادامه دهد.

عضو هیات مدیره و معاون فروش و بازاریابی شرکت سازه پویش در پایان متذکر شد: در صورتی که دولت به انجام حمایت از قطعه سازان بپردازد، توان توسعه کار و صدور محصولات به سایر کشورها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها