سعید عاکف:

«گمشده مزارشریف» حرف‌هایی دارد که به مذاق برخی‌ها خوش نیامد

نویسنده کتاب «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» گفت: حوادث تروریستی که در کشور اتفاق افتاد از تبعات مساله نفوذ است که باید به آن پرداخته می‌شد، هر چند که بعضی می‌گفتند عاکف توهم توطئه دارد.
کد خبر: ۳۱۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ - 20October 2018

بعضی مرا متهم می‌کنند که توهم توطئه دارمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» نوشته «سعید عاکف» و آیین گرامی‌داشت ششمین سالگرد شهادت سردار «حبیب لک‌زایی» با حضور «سعید عاکف» نویسنده کتاب، «سلمان لک‌زایی» فرزند شهید، «حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی» و «شریف لک‌زایی» برادران شهید، «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و «سید مجید هاشمی‌دانا» مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس، در خبرگزاری دفاع پرس برگزار شد.

«سعید عاکف» نویسنده کتاب‌های «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مسائلی در جامعه ما وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم. یکی از آن موارد نفوذ وهابیت در جامعه است. بی شک فراگیر شدن وهابیت مسائل امنیتی را برای کشور رقم خواهد زد که کمترین آن را می‌توان حوادث تروریستی مجلس نام برد. در چنین شرایطی ما می‌توانیم با ملاک قرار دادن زندگی‌نامه شهیدان حاج حبیب لک زایی و محمدناصر ناصری به بحث حضور و چگونگی مقابله این اندیشه اشتباه بپردازیم. بعد از مباحثی که در سوریه اتفاق افتاده بود درباره آن کارهایی انجام دادم، به مساله نفوذ رسیدیم که باید کار می‌شد. حوادث تروریستی که در کشور اتفاق افتاده است تبعات همان نفوذ است که باید به آن پرداخته می‌شد، هر چند که بعضی می‌گفتند عاکف توهم توطئه دارد اما دیدیم که این چنین نیست. امید دارم که کتاب «بزم باران» بتواند خط شکنی کند.

عاکف در ادامه توضیح داد: کتاب «گمشده مزار شریف» به سه بخش قسمت شده است. در مقدمه کتاب به مساله نفوذ و لشکر فاطمیون پرداخته شده است. برای گفتن یک حرف‌هایی برای من حکم جلب گرفته‌اند. در سوریه چیزهایی دیده‌ام که می‌دانستم در کشور حوادثی بوجود خواهد آمد که حادثه تروریستی مجلس و اهواز نمونه آن است. متاسفانه اجازه نمی‌دهند که به آثاری چون «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» پرداخته شود و با وجود تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب‌ها سعی دارند آن را بایکوت کنند لذا جای سئوال ست که اگر قرار است نویسنده این حرف‌ها نزد چه کار باید بکند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها